ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد:

  • 25 مرداد 1393
  • 08:40
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 408 بازدید
  • Article Rating
رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد:
حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور در حج یک فرصت است
رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه هم اندیشی با مدیران گروه های زائران ایرانی مقیم خارج از کشور، حضور این گروه از هموطنان در حج را ظرفیتی بزرگ خواند و بر آشنایی مدیران این گروه با تحولات منطقه و جایگاه تأثیرگذار جمهوری اسلامی در جهان در راستای آگاهی بخشی به زائران تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی صبح امروز در جلسه هم اندیشی با مدیران گروه های زائران ایرانی مقیم خارج از کشور که در بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید، گفت: حضور زائران ایرانی مقیم خارج از کشور ظرفیت بزرگی است که در حج ایجاد شده و ما می توانیم از نزدیک با این عزیزان ارتباط بگیریم و از نقطه نظرات آنان مطلع شویم.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده اقدامات اجرایی در خصوص ساماندهی این گروه از زائران در خارج از فضای سازمان انجام می گیرد، اما سازمان حج و زیارت در خدمات دهی بین این گروه از زائران و بقیه زائران که در کاروان های عادی پذیرش می شوند، تفاوتی قائل نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت های فکری و توانمندی های هموطنان مقیم خارج از کشور که در حج حضور می یابند، گفت: مدیران گروه های زائران ایرانی خارج از کشور لازم است بر تحولات سیاسی منطقه، فضای داخلی کشور و جایگاه و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تسلط کافی داشته باشند .

اوحدی با اشاره به اینکه هموطنان مقیم خارج از کشور که به حج می آیند بر اساس کشور محل اقامتشان در فضای فکری متفاوتی حضور دارند، بیان داشت: زائران ایرانی مقیم خارج از کشور بعضاً در کشورهای محل اقامتشان تحت بمباران تبلیغاتی غرب قرار گرفته اند و لازم است مسئولین کاروان ها با تسلط و آگاهی از اوضاع کشور ، رویکرد مثبتی از جمهوری اسلامی در ذهن زائران ایجاد نمایند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: آخرین تحولات و اتفاقات منطقه و جهان اسلام، جایگاه و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در این تحولات، اوضاع داخلی کشور ، پیشرفت ها و جهش علمی و فرآیند تولید علم در کشور، موفقیت های علمی ایران در عرصه بین الملل همه از موضوعاتی است که لازم است به زائران مقیم خارج از کشور آگاهی داده شود.

رئیس سازمان حج و زیارت به ظرفیت و جایگاه روحانیون معظم در کاروان های زائران مقیم خارج از کشور اشاره کرد و گفت: حضور روحانیون آگاه و آشنا به مسائل بین الملل و جهان فرصت مناسبی برای آگاهی بخشی هموطنان مقیم خارج در حوزه مسائل دینی و پاسخ به ابهامات آنان خواهد بود.

وی به وجود افراد شاخص و موفق در میان زائران این گروه ها اشاره کرد و اظهار کرد: از فرصت پیش آمده می توان برای بهره‌گیری از ظرفیت ها و توانمندی‌های این عزیزان در مسیر توسعه و اعتلای کشور بهره جست.

اوحدی با بیان اینکه اجرای حجی شایسته نماد کارآمدی نظام است، عنوان کرد: تلاش می کنیم تا بالاترین سطح کیفی خدمات در حج به زائران ایرانی ارائه شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه آثار وضعی تحولات منطقه و اقدامات گروه های تکفیری در عراق و سوریه در حج مشهود خواهد بود، بیان کرد: اطلاع رسانی کافی به زائران انجام گیرد تا با چالش های حاشیه ای احتمالی مواجه نشویم.

وی در پایان به مدیران گروه های زائران ایرانی خارج از کشور گفت: از پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان در بهبود خدمات و رفع کاستی ها استقبال خواهیم کرد.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار