پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

ثبت نام بیش از ۳۵۰۰ نفر ایلامی در سامانه سماح/ استقرار چهار دفتر زیارتی در مهران

ثبت نام بیش از ۳۵۰۰ نفر ایلامی در سامانه سماح/ استقرار چهار دفتر زیارتی در مهران

به گزارش ايلام بيدار ، سید "حمید مصطفایی"، مدیر حج و زیارت استان ایلام با اعلام این خبر گفت: با توجه به تفاهم نامه اربعین که بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بسته شده زائران می‌توانند از دهم شهریورماه یعنی اول محرم لغایت هفتم آبان ماه که ۳۰ صفر است، بدون نیاز به اخذ روادید به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.

وی اظهار کرد: مدت اقامت آنها در خاک عراق هم چون گذشته یک ماه از تاریخ ورودشان است.

مصطفایی تصریح کرد: این لغو روادید صرفاً در این بازده زمانی فوق یعنی از اول محرم تا پایان صفر است و چناچه زائرین قصد تشرف قبل یا بعد از این بازده زمانی را داشته باشند الزاماً باید نسبت به تهیه روادید اقدام کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون تعداد سه هزار و ۵۷۷ نفر در قالب در هزار و ۴۷۱ گروه از طریق سامانه سماح در استان ایلام ثبت نام کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت استان ایلام تصریح کرد: بر همین اساس تمامی دفاتر زیارتی در سطح استان فعال هستند و هم به شکل ویژه با توجه دستور ریاست محترم سازمان حج و زیارت چندین جایگاه مختلف از جمله بیش از چهار جایگاه در شهر مهران و در پایانه مرزی در نظر گرفته شده است.

مصطفایی گفت: اگر فردی به هر دلیلی در سامانه سماح ثبت نام نکرده و به شهر مهران مراجعه کرده بود، می‌تواند از خدمات این چند نقطه در مهران استفاده کند و در آنجا ثبت نام خود را داشته باشد.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار