دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

گردهمائی مسئولان روابط عمومی دستگاههای اجرائی استان ایلام

  • 31 اردیبهشت 1393
  • 09:40
  • 0 دیدگاه
  • 306 بازدید
  • Article Rating
گردهمائی مسئولان روابط عمومی دستگاههای اجرائی استان ایلام

اولین گردهمائی مسئولین و کارشناسان روابط عمومی دستگاههای اجرائی با حضور استاندار ایلام در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

استاندار ایلام:

روابط عمومی باید رویکرد تفکر مدارانه به سازمان و مخاطب داشته باشد

استاندار ایلام گفت: هنر و کارکرد روابط عمومی رویکرد تفکر مدارانه و خلاقانه به دستگاه و مخاطب عام و خاص است.
محمدرضا مروارید در همایش روابط عمومی دستگاه های اجرایی ایلام در محل سرسرای همایش های استانداری اظهار کرد: روابط عمومی را باید شالوده و عنصر محوری سازمان دانست و به نوعی موفقیت و شکست و کارآمدی و ناکارآمدی دستگاه وابسته به عملکرد این حوزه است.
وی ادامه داد: روابط عمومی موفق کسی است که بر افکار مدیر دستگاه نفوذ و سلطه دارد و از این هنر برای تدوین و پیشبرد برنامه ها، تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها و سیاستگزاری های سازمان بهره می گیرد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ایلام افزود: در جهان امروز که همه امور بر مبنای ارتباطات و پیوندها شکل می گیرد روابط عمومی به عنوان بخشی از این مقوله مهم و مفهوم گسترده وظیفه و رسالت نزدیکی دولت ها و ملت ها را بر عهده دارد.
مروارید تاکید کرد: روابط عمومی یعنی مغز دستگاه اجرا و قلب سازمان و این مسوول روابط عمومی است که باید با به کارگیری خلاقیت و استفاده از تجربه، تخصص و هنر خود، مدیر دستگاه و سازمان را در اجرای برنامه ها، اهداف و خط مشی یاری دهد.
وی گفت: روابط عمومی ها رسالت بسیار خطیر و وظیفه منحصر به فردی در پیوند مردم با دستگاه و دستگاه با مردم دارند و مادام که خود را باور نکنند، نمی توانند باور مردم را به دستگاه و مدیر را به سمت خود جلب و جذب کنند.
استاندار ایلام افزود: تحقق اهداف سازمان، پاسخگویی، اعتقاد به شفافیت کارها، هم افزایی با کارکنان، کمک به مدیر سازمان، رعایت حقوق مردم و شهروندان، آگاهی و اشراف به ماموریت ها و مسوولیت ها، نقدپذیری، داشتن راهبرد و برنامه و اعتقاد به حق پایش مردم بر عملکرد دستگاه از وظایف و تکالیف یک روابط عمومی موفق، اثربخش و به تعبیر دقیق علمی و امروزی ˈروابط عمومی تحلیل گرˈ است.
وی توضیح داد: روابط عمومی ایده آل، مطلوب و وظیفه شناس نه توجیه می کند و نه تبیین، بلکه تحلیل گر است که با برنامه ریزی و مشاوره برای تحقق رویدادها و روندها به مدیر دستگاه کمک می کند و در ترسیم سیاست ها و خط مشی های سازمان نیز رویکرد مشارکت جویانه دارد.
مروارید اظهار کرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان باید این گونه عمل کنند یعنی از مخاطبان درک متقابل داشته باشند و با اعتماد به نفس، دلیل و منطق قوی افزون بر حفاظت و حمایت از منافع سازمان، از منافع مردم، دولت و سازمان های دیگر هم پاسداری می کنند.
استاندار ایلام گفت: روابط عمومی تحلیل گر ضمن تشخیص مطالبه ها، درخواست ها، نیازها و سلایق مخاطبان خاص و عام آنها را به مدیر انتقال می دهد و با ارائه مشاوره های تخصصی به سیاستگزاران و کارکنان سهم قابل ملاحظه ای در تدوین و اجرای راهبردها و برنامه های دستگاه به عهده دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت روابط عمومی در نخستین نشست به همه مدیران و روسای دستگاه های اجرایی استان تاکید خواهم کرد که ضمن توجه به جایگاه مسوولان این حوزه درخواست ها، نیازها و مسائل این بخش از دستگاه خود را در اولویت قرار دهند.
مروارید افزود: همواره در تمام حوزه ها به اهمیت مقوله آموزش اشاره و تاکید کرده ام و هیچ مشکلی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران روابط عمومی وجود ندارد.
نماینده عالی دولت در ایلام بیان کرد: روابط عمومی ها باید در پیوند با رسانه ها و خبرگزاری ها پیشقدم باشند و از این ظرفیت ها برای تبیین کارها و خدمات نظام و دولت به مردم بیشترین استفاده کنند.
وی گفت: با وجودی که در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت ها و اقدام های بی شماری برای توسعه و آبادانی کشور و استان ایلام انجام شده اما اعتقاد داریم که باز هم کار و خدمت بسیار است که برای رفاه و پیشرفت ملت باید با جان و دل آنها را اجرا کرد.
مروارید یادآور شد: خوشبختانه اکنون بسترها و ظرفیت های بسیاری در استان وجود دارد که یکی از مهمترین آنها رسانه ها و مطبوعات محلی است که باید روابط عمومی های دستگاه های اجرایی از این امکانات برای معرفی دستاوردها، خدمات و فعالیت های نظام و دولت بهره گیرند.
استاندار ایلام افزود: اگر لازم باشد برای تقویت جایگاه روابط عمومی های استان بخشنامه ای صادر و همه مدیران دستگاه ها را به انجام این کار ملزم می کنم.

جليليان مدیرکل روابط عمومی و بین الملل استانداری از تشکیل مجمع عمومی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خبر داد.
بهمن جلیلیان درحاشیه نشست استاندار با مسئولین روابط عمومی دستگاه های استان با اعلام این خبر گفت: مجمع عمومی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ایلام جهت برگزاری انتخابات هیئت مدیره این شورا برگزار می شود .
وی خاطر نشان کرد: انتخابات هیئت مدیره شورا برای انتخاب 7 نفر عضو اصلی انتخابی و 2 نفر علی البدل به همراه یک نفر بازرس با حضور مدیران ، مسئولین و کارشناسان روابط عمومی های سازمان ها و نهادهای استان برگزار می شود .

در پایان تعدادی از مسئولین روابط عمومی دستگاهها در خصوص موانع و مشکلات پیش روی روابط عمومی ها در ادارات بحث و تبادل نظر کردند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار