دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سرپرست اداره حج و زیارت ایلام مطرح کرد : درآمد 60 میلیارد ریالی ایلام از تردد زوار

  • 31 اردیبهشت 1393
  • 08:46
  • 0 دیدگاه
  • 334 بازدید
  • Article Rating
سرپرست اداره حج و زیارت ایلام مطرح کرد  : درآمد 60 میلیارد ریالی ایلام از تردد زوار
  سرپرست اداره حج و زیارت ایلام گفت: تردد زوار در مهران تنها خیر و برکت داشته و می‌توان با یک بررسی اجمالی به این مهم دست یافت که زوار سالانه 60 میلیارد ریال برای ایلام درآمدزایی می‌کنند.
حسین نیکروش امروز در  ایلام اظهار داشت: تمام زوار عتبات عالیات که از مرز مهران به کشور عراق عزیمت می‌کنند باید یک شب قبل از اعزام در مرز مهران اقامت داشته باشند. 

وی افزود: برخی از مسئولان اعلام می‌کنند که زوار باید در مهران حداقل یک شب اقامت داشته باشند و این درحالی است که طی چهار سال گذشته این روند در استان ایلام روی داده است.

سرپرست حج و زیارت ایلام ادامه داد: به طور 100 درصد تمام زائرانی که از طریق سازمان حج و زیارت و تحت پوشش این سازمان به عراق سفر می‌کنند بدون تردید یک شب اقامت در مهران را در سفر آنان تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 70 زائرسرای مورد تائید این سازمان در شهر مهران دایر است و در حال ارائه خدمات به زوار حسینی هستند.

نیکروش خاطر نشان کرد: در حوزه ارائه خدمات غذایی به زوار نیز تمام کاروان‌های زیارتی حداقل یک وعده غذایی در استان ایلام دریافت می‌کنند و اگر میانگین هر وعده غذا 6 هزار و 500 تومان باشد سال گذشته در مجموع به ارزش 18 میلیارد ریال در شهر مهران و استان ایلام غذا تهیه شده است.

وی ادامه داد: در راستای تهیه و تامین آب شرب زوار با انعقاد قراردادی با شرکت تهیه و تولید آب معدنی در استان ایلام حدود 7 میلیارد ریال تاکنون آب معدنی خریداری شده است.

این مسئول مطرح کرد: در مجموع 150 گاریچی نیز در مرز مهران مستقر شده تا به زوار عتبات عالیات ارائه خدمات کنند.

سرپرست حج و زیارت ایلام افزود: از امسال نیز صد در صد کاروان‌های زیارتی صبحانه را در شهر مهران تهیه کرده و تاکنون یک میلیارد و 875 میلیون ریال و طی دو ماه گذشته بابت صبحانه زائران در مهران خرید صورت گرفته است.

وی گفت: 3 میلیارد ریال طی سال گذشته عوارض شهرداری مهران بوده است.

نیکروش ادامه داد: در قبال تردد هر زائر در مهران یک هزار تومان به شهرداری مهران بابت عوارض پرداخت شده است و این درحالی است که شهرداری مهران هیچگونه خدماتی را به زوار تاکنون ارائه نداده است.

وی اضافه کرد: شهرداری مهران علاوه بر دریافت عوارض از زوار، از اتوبوس‌ها نیز عوارض دریافت کرده و حتی از کاروان‌هایی که به صورت ویژه به تعداد زوار اضافه می‌شود نیز عوارض دریافت می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: قاطعانه اعلام می‌کنم حدود 5 میلیارد ریال شهرداری مهران طی سال گذشته از محل تردد زوار درآمد کسب کرده است.

سرپرست حج و زیارت ایلام ادامه داد: بی‌انصافی است اگر اعلام شود آنچه که از تردد زوار در مرز مهران نصیب استان ایلام می‌شود فقط زباله‌های تولید شده آنان است.

وی گفت: باید منصفانه وارد این موضوع شد و می‌توان با یک بررسی اجمالی به این مهم دست یافت که زوار سالانه 60 میلیارد ریال برای ایلام درآمدزایی می‌کنند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار