جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سرپرست اداره حج و زیارت استان ایلام گفت: روزانه بیش از 1200 نفر از مرز مهران به کشور عراق تردد دارند.

  • 27 اردیبهشت 1393
  • 19:41
  • 0 دیدگاه
  • 546 بازدید
  • Article Rating
سرپرست اداره حج و زیارت استان ایلام گفت: روزانه بیش از 1200 نفر از مرز مهران به کشور عراق تردد دارند.

حسین نیکروش امروز \ در ایلام اظهار داشت: میزان تردد کاروان‌های زیارتی از مرز مهران روزانه 30 کاروان بوده و روزانه تا یک‌هزار و 200 نفر زائر از مرز مهران به سمت عتبات عالیات در قالب کاروان‌های حج و زیارت اعزام می‌شوند. 

سرپرست حج و زیارت استان ایلام گفت: در ایام خاص نیز تا روزی 70 کاروان نیز از مرز مهران تردد داشته که می‌توان به ایام نوروز امسال اشاره کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز 75 هزار نفر در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عنوان زائر از مرز مهران عبور کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: برخی‌ها گلایه دارند که "هزینه سفر زائران ایلامی همانند زوار دیگر استان‌ها است" در این باره این توضیح کافی است که آنچه که سمت کشور عراق به همه زوار ارائه خدمات می‌شود یکسان بوده و آنان فرقی بین زوار ایلامی و زوار فلان استان قائل نمی‌شوند.

نیکروش تصریح کرد: طرف عراقی توجهی به اینکه زائران ایلامی از یک استان مرزی وارد عراق شده و باید هزینه‌های اقامت و خوراک و ... بر اساس نزدیکی با مرز و ... محاسبه شود، در نظر نمی‌گیرند.

سرپرست حج و زیارت استان ایلام گفت: خدمات ارائه شده به همه زوار در کشور عراق یکسان بوده و طبیعتا مبلغ یکسانی از آنان دریافت می‌شود و این خدمات بر اساس بسته‌ای است که سازمان حج و زیارت آن را مصوب و نسبت به انعقاد قرارداد تلاش کرده است.

وی ادامه داد: البته کمترین هزینه سفر به عتبات مربوط به استان ایلام و تفاوت هزینه سفر به عتبات برای مردم استان ایلام با استان تهران 80 هزار تومان است و آن هم مربوط به هزینه‌های متغیری است که به عنوان مثال استان تهران هزینه‌های مانند اتوبوس و خورد و خوراک سفر تهران به ایلام را پرداخت می‌کند. 

این مسئول اضافه کرد: اما در مجموع پایه قیمت گروه‌های هتلی ما در عراق و خدمات ارائه شده یکسان است و عراق قائل به این نیست که مردم استان ایلام از نقطه صفر مرزی به عراق سفر کرده و به عنوان مثال مردم استان تهران از پایتخت کشور به عراق سفر کرده‌اند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار