جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

معاون امنیتی ، انتظامی وزیر کشور: امکان خروج زوار اربعین حسینی بدون اخذ روادید امکان‌پذیر نیست

معاون امنیتی ، انتظامی وزیر کشور: امکان خروج زوار اربعین حسینی بدون اخذ روادید امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسین ذوالفقاری ظهر امروز در جریان بازدید از مرز بین‌المللی مهران اظهار داشت: مرز مهران مسیر تردد زوار اربعین حسینی است که مورد توجه و عنایت مردم واقع شده است.

معاون امنیتی ، انتظامی وزیر کشور گفت: بر این اساس این خروجی باید بیش از گذشته مورد توجه و عنایت مسؤولان ستاد اربعین قرار گیرد و در این زمینه نیز تلاش‌هایی برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی شده است.

وی ادامه داد: اکنون تمهیدات لازم برای مراسم اربعین ۹۶ از سوی مسؤولان ستاد اربعین و همچنین مسؤولان استان اندیشده شده است که باید این فرایند استمرار داشته باشد تا مشکلات پیش رو کمتر شود و زمینه تسهیل در تردد زوار در مرز مهران در جنوب استان ایلام فراهم شود.

این مسؤول با بیان اینکه نزدیکی مرز مهران به عراق و همچنین تمایل عموم زائران برای تردد از مرز مهران مهم‌ترین شاخص‌های این خروجی است اضافه کرد: مسؤولان ستاد مرکزی اربعین تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا زیرساخت های این مرز به بهترین شکل ممکن تکمیل و برای پذیرایی از زائران آمده باشد.

ذولفقاری تصریح کرد: اکنون مسیر ایلام به مهران قبل از اربعین سال آینده بطور کامل چهار بانده می‌شود و این فرایند باید با شتاب بیشتری انجام شود.

معاون امنیتی ، انتظامی وزیر کشور گفت: موضوع دیگری که  باید به سمت آن  حرکت کنیم این است که مدیریت تردد زوار اربعین را به مردم واگذار کنیم و در این رابطه باید ابتدا زیرساخت‌ها فراهم و تکمیل شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: زوار حتما با داشتن مدارک کامل از جمله روادید و گذرنامه به چهار خروجی کشور مراجعه کنند و بدانند که به هیچ عنوان در خروجی‌ها ویزا صادر نمی‌شود و بدون اخذ ویزا نیز امکان تردد زوار فراهم نیست.

معاون امنیتی ، انتظامی وزیر کشور گفت: در حال حاضر ۱۲ مرکز و چهار کنسولگری برای ارائه ویزا به زائران اربعین ۹۶ مشخص شده است که زوار می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار