جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

مهندس اوحدی : : كار درحج وزيارت بدون مديريت جهادي امكان پذيرنيست

  • 20 اردیبهشت 1393
  • 09:10
  • 0 دیدگاه
  • 618 بازدید
  • Article Rating
مهندس اوحدی : : كار درحج وزيارت بدون مديريت جهادي امكان پذيرنيست
رييس سازمان حج و زيارت در جمع كارگزاران حج ، عمره و عتبات استان قم، گفت: شايد در بخش‌هاي ديگر و سازمان‌هاي مختلف، براي تبيين مولفه‌هاي مديريت جهادي نياز به ساعت‌ها برنامه‌ريزي باشد، اما در سازمان حج و زيارت، اگر همه فعاليت‌هاي ما در راستاي عزم ملي و مديريت جهادي نباشد، نمي‌توان كاري از پيش برد.
به گزارش  پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، مهندس اوحدی در همايش كارگزاران زيارتي استان قم، با تاكيد بر وظيفه سنگين خدمت به مهمانان بيت‌الله الحرام و زائران اهل بيت عليهم‌السلام گفت: انگيزه ما از حضور در جمع كارگزاران زيارتي استان‌هاي مختلف، استفاده از تجربه‌ها و نظرات آنها براي بهبود خدمت‌رساني است.

وي با اشاره به اينكه همايش كارگزاران زيارتي استان قم، ششمين سفر استاني مسئولان سازمان حج و زيارت در سال ۱۳۹۳ است تاكيد كرد: بر اساس تاكيدات مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي، كارگروهي در سازمان حج و زيارت تشكيل شد تا راهبردهاي اقتصاد مقاومتي تبيين شود.

كار در حج وزيارت بدون مديريت جهادي امكان پذير نيست

مهندس سعيد اوحدي خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتي نه يك تاكتيك مقطعي بلكه به عنوان يك راهبرد استراتژيك براي رسيدن به اهداف كلان اقتصادي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران براي ما داراي اهميت است.

اين مقام سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي، افزود: اين نامگذاري وظيفه ما را سنگين‌تر از قبل كرده است.

مهندس اوحدي رييس سازمان حج و زيارت در بخش ديگري از سخنان خود در جمع كارگزاران حج تمتع، عمره مفرده و عتبات عاليات استان قم، گفت: شايد در بخش‌هاي ديگر و سازمان‌هاي مختلف، براي تبيين مولفه‌هاي مديريت جهادي نياز به ساعت‌ها برنامه‌ريزي باشد، اما در سازمان حج و زيارت، اگر همه فعاليت‌هاي ما در راستاي عزم ملي و مديريت جهادي نباشد، نمي‌توان كاري از پيش برد.

وي همچنين با اشاره به نشست با مديران ستاد اربعين، راهپيمايي عظيم اربعين را يكي از مصاديق روشن عزم ملي و مديريت جهادي دانست و افزود: كدام فعاليت مي‌تواند جمعيتي ميليوني را در ده روز سامان بدهد و بزرگترين كنگره جهان اسلام را برگزار كند، آن هم بدون هيچ پشتوانه دولتي و تنها با تكيه بر عزم ملي و پشتوانه مردمي.

مديريت جهادي مديريتي است كه مبتني بر محوريت مردم باشد

مهندس اوحدي در ادامه اضافه كرد: مديريت جهادي مديريتي است كه مبتني بر محوريت مردم باشد. مديريت جهادي مبتني بر شناخت از ظرفيت‌هاي دروني خود ماست. يكي از راه‌هاي كشف ظرفيت‌هاي خانواده حج و زيارت، حضور جدي در استان‌ها و استفاده از تجربه فراوان اين خانواده پرتجربه و كارآمد است. يكي از راه‌هاي جدي براي كشف ظرفيت‌هاي جدي خانواده حج و زيارت، حضور جدي در استان‌ها و استفاده از تجربه فراوان خانواده حج و زيارت است.

رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به وجود همكاري و همدلي ميان اين سازمان و نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، تاكيد كرد: خانواده حج و زيارت فقط سازمان حج و زيارت و بعثه نيست. شما كارگزاران هم خانواده حج و زيارت هستيد؛ چرا كه به طور مستمر با مردم در ارتباط هستيد. به بركت وجود نماينده ولي فقيه جناب حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، همدلي‌هايي وجود دارد كه آثار آن روشن است و موجب انسجام در خدمات حج و زيارت شده است. امروز در مجموعه حوزه ستادي خانواده حج و زيارت، ‌به بركت نماينده ولي فقيه انسجام كافي وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: تا جايي كه مي‌توانيم بايد تمام توان‌مان را در طبق اخلاق بگذاريم و به زائران خدمت كنيم. اگر به توحيد اعتقاد داريم و سرزمين وحي را جايگاه توحيد مطلق مي‌دانيم، با افتراق و اختلاف نمي‌توانيم خدمت كنيم؛ هر قدر اعتقاد داريم، بايد در وحدت جمع خودمان هم تلاش كنيم.

مهندس سعيد اوحدي همچنين تعداد كارگزاران حج و زيارت را بيش از ۷۰ هزار نفر اعلام كرد و افزود: يكي از اهداف ديگر ما در كنار لبيك گفتن به فرمان مقام معظم رهبري، تقويت خود و اتكا به ظرفيت‌هاي دروني. اين تلاش‌ها موجب رشد خلاقيت و خودباوري است.

وي همچنين به موفقيت‌هاي سازمان حج و زيارت اشاره كرد و گفت: براي اولين بار بعد از ۳۵ سال توانستيم زائران عمره مفرده را در نيمه اول ماه صفر اعزام كنيم. وي همچنين گفت: سال گذشته ۴۹۰ هزار نفر به عمره مفرده مشرف شدند و امسال ان‌شاءالله اين رقم به مرز ۸۰۰ هزار نفر مي‌رسد.

مهندس اوحدي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر ارزش خدمت به مردم به نامه‌هاي مردمي اشاره كرد و افزود: مادري به ما نامه نوشت و گفت ۵ سال پيش همسرم در تصادف فوت شد. سه هفته پيش ۲ پسر ۲۴ ساله و ۱۹ ساله‌ام هم در سانحه‌اي مرحوم شدند. دختربچه‌اي ۷ ساله دارم كه يادگار همسرم است و دوست دارم به حج مشرف شوم تا به خدا پناه ببرم. بنابراين خواسته‌هاي مردم نشان مي‌دهد كه ما وظيفه‌اي سنگيني بردوش داريم و نبايد به راحتي از كنار آن عبور كنيم.

رييس سازمان حج و زيارت در پايان سخنان خود، با اعلام اينكه رهبر معظم انقلاب از تعداد زائران فعلي عتبات عاليات رضايت ندارند تاكيد كرد: انتظار رهبر انقلاب اين است كه سالانه زمينه اعزام دست‌كم ۳ ميليون زائر عتبات فراهم شود. وي همچنين از كلنگ‌زني هتل شلمچه و زائرسراي چزابه در سوم خرداد سال جاري خبر داد.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار