پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

جلسه ستاد هماهنگی مشاعر با حضور رئیس سازمان حج و زیارت برگزار گردید

  • 30 مرداد 1396
  • 17:52
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 212 بازدید
  • Article Rating
جلسه ستاد هماهنگی مشاعر با حضور رئیس سازمان حج و زیارت برگزار گردید

 

به گزارش پایگاه خبری سازمان حج و زیارت جلسه ستادهماهنگی مشاعر در محل ستاد مکه مکرمه برگزار گردید.

حمید محمدی در این جلسه از اقدامات خوب و شرایط موجود خدمت رسانی به زائرین ابراز رضایت نمود و خداوند را برای این عنایت خاصه شکرگزاری کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت وضعیت مطلوب خدمت رسانی به زائرین و آرامش موجود را حاصل تلاش های بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت،هیئت پزشکی و سایر حوزه های مربوطه دانست که با لطف خداوند تاکنون محقق گردیده است وی تاکید کرد در عین حال کاستی ها و مشکلات احتمالی از دید ما پنهان نخواهد بود و ارائه بهترین خدمات به زائرین منظور و هدف سازمان حج و زیارت است، لیکن یادآور میگردد وضعیت آرام موجود نباید ما را دچار غفلت نماید و کار باید با ظرافت و دقت تا پایان عملیات حج دنبال گردد.

محمدی با اشاره به برنامه ریزی های بسیار دقیق و منظم در همه حوزه های عملیاتی حج در ایام تشریق بر اجرای صحیح آن تاکید کرد که در این رابطه همه واحدها می بایست از ساز و کار هماهنگ کننده این عملیات بزرگ پیروی کنند تا ان شاء الله همه اقدامات بموقع و به خوبی اجرایی گردد.

در ادامه جلسه حمیدرضا محمدی مسئول نقل ترددی در عملیات حج سالجاری توضیحاتی را در خصوص انتقال زائرین به عرفات و منا بر اساس برنامه زمانبندی ارائه کرد.
وی اشاره نمود عملیات انتقال زائرین اهل سنت از مکه به منا در صبح روز هشتم ذی الحجه آغاز خواهد شد که ٩٨ دستگاه اتوبوس تاظهر زائرین مذکور را به منا منتقل خواهند کرد و انتقال سایر زائرین نیز از ساعت 15:30 با تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به عرفات آغاز خواهد گردید که پیش بینی میگردد کلیه زائرین قبل از ساعت ٢ بامداد روز ٩ذی الحجه در چادرهای عرفات مستقر گردند.

رئیس سازمان حج و زیارت در بخش های مختلف تغذیه، امداد، بازرسی ، خدمات پزشکی و نحوه استقرار زائرین در چادرها ، نکاتی را جهت یادآوری و پیگیری مطرح کرد و از مسئولین مناطق مکه خواست تا اطلاع رسانی لازم در بخش شرح وظایف مدیران مجموعه و کاروانها را بصورت خاص در ایام تشریق در جلسات یادآوری کنند و بر ایفای نقش تعیین شده برای ایشان در هر مقطع زمانی در طول عملیات تاکید نمایند.

لازم بذکر است حجاج ایرانی در حج سالجاری در چادرهای متفاوت با سالهای قبل که با ارتفاع بلندتر و کولر گازی برای ایشان تأمین گردیده ، اسکان خواهند یافت .

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار