جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

خدمت به جانبازان به عنوان ولی نعمتان انقلاب ؛ افتخاری بزرگ است

  • 26 مرداد 1396
  • 20:15
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 236 بازدید
  • Article Rating
خدمت به جانبازان به عنوان ولی نعمتان انقلاب ؛ افتخاری بزرگ است

حجت الاسلام قاضی عسکر در جمع جانبازان در مدینه منوره :

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی با تجلیل از رشادت های جانبازان و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس ؛ خدمت به جانبازان زایر را بزرگترین افتخار برای دست اندرکاران حج دانست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ؛ وی که روز سه شنبه در جمع جانبازان زایر در هتل "‌ جلنار طیبه " در مدینه منوره سخن می گفت ؛ اظهارداشت : بحمدالله شما جانبازان عزتمندانه به سفر حج مشرف شده اید و امیدوارم سال به سال شرایط بهتری برای حضور جانبازان در سرزمین وحی فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی جوسازی ها و تبلیغات مسموم علیه حج وحج گزاران گفت : متاسفانه هنوز هم برخی دست از شیطنت برنمی دارند و اخیرا برخی با تعابیر زشت و غیراسلامی در جشنواره ای در کیش حج امسال را عبث دانسته و همان حرف های دروغ را تکرار کرده اند.

وی افزود : چرا این افراد اینگور جسور شده اند که در یک جلسه عمومی به حج که رکن دین و فریضه بی بدیلی است اهانت می کنند مگر سخنان دو هفته قبل مقام معظم رهبری را فراموش کرده اند.

نماینده ولی فقیه در واکنش به اظهارات مغرضانه و نسنجیده برخی افراد در داخل کشور که همچنان مطالب بی پایه و اساسی را درباره حج مطرح می کنند ؛ اظهار داشت : حج رکن دین و پرچم اسلام است اما متاسفانه عده ای آگاهانه و یا نااگاهانه ؛ سفر زایران کشورمان را که سالها در انتظار این سفر بوده اند زیر سئوال می برند.

وی گفت که هم اکنون میلیون ها نفر در ایران به حال زایران کشورمان که در مدینه و مکه عزتمندانه و با احترام سرگرم زیارت و پالایش روح و جان خویش هستند ؛ غبطه می خورند .
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین به افزایش کیفیت چادرهای اقامتی زایران ایرانی در سرزمین منا و عرفات اشاره کرد و گفت : بحمدالله امسال شرایط بسیار متفاوت تر از سالهای قبل است و چادرهایی با امکانات سرمایشی مناسبی برای زایران درنظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیات و روایاتی از معصومین در اهمیت حج و درک روز عرفه گفت : دعای عرفه ؛‌ سراسر عرفان و مناجات با خداوند متعال است.

حجت الاسلام قاضی عسکر بخش دیگری از سخنانش را به وقایع صدر اسلام در مدینه منوره اختصاص داد و گفت : وجب به وجب مدینه ؛ جای قدم های پیامبر و اهل بیت (س) است لذا باید فرصت را مغتنم بشماریم و حداکثر بهره معنوی را از این سفر ارزشمند ببریم .

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ؛ حضور زایران ایرانی در مسجدالنبی بویژه در نمازهای جماعت و قرائت قران و تهجد و شب زنده داری را نشانه عمق معرفت و عشق و ارادت ملت ایران به ساحت نبی مکرم اسلام دانست .

وی با اشاره به بازدیدهای روزانه خویش از کاروان های زایران ایرانی در مدینه منوره گفت : آنچه در این دیدارها مایه افتخار و مباهات است ؛ قدردانی خالصانه مردم از خدمتگزاران خویش در حوزه حج است و بزرگترین افتخار ما خدمتگزاری به ضیوف الرحمن است .

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین بهترین اعمال در مسجدالنبی را حضور در نمازهای جماعت ؛‌ تلاوت قرآن و دعا و استغفار دانست و با تجلیل از همسران جانبازان که در خدمت افتخارآفرینان کشورمان هستند ؛ گفت :‌ شما صبورانه در خدمت جانبازان هستید و اجر و مزد شما نزد خداوند متعال محفوظ است.

سید محمد  حسین هاشمی مدیر کاروان جانبازان اعزامی به حج در بازدید نماینده ولی فقیه از کاروان جانبازان ؛‌گزارشی از وضعیت کاروان اعزامی به اطلاع نماینده ولی فقیه رساند.
وی گفت که در این کاروان 68 نفر از جانبازان کشورمان از 13 استان کشور حضور دارند که شمار اعضای این کاروان با نفرات همراه جانبازان به 123 نفر می رسد.

وی با قدردانی از تلاش های خدمت گزاران حوزه  حج برای ارایه خدمات به جانبازان زایر ؛ ابراز امیدواری کرد جانبازان با حجی مقبول و سعیی مشکور به میهن بازگردند.

یادآور می شود در جریان بازدید نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج کشورمان از کاروان جانبازان ؛ آقای "‌حمید محمدی " رییس سازمان حج و زیارت و شماری از مدیران و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند.

دومین کاروان جانبازان اعزامی یکشنبه گذشته وارد مدینه منوره شدند و قرار است پس از اقامت شش روزه در این شهر و زیارت اماکن مقدسه این شهر ؛ پس از محرم شدن در مسجد شجره ؛ عازم مکه مکرمه شوند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار