چهارشنبه 29 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

98 درصد زائران حج 93 قسط دوم هزینه سفر به خانه خدا را پرداخت کردند

  • 14 اردیبهشت 1393
  • 21:23
  • 0 دیدگاه
  • 431 بازدید
  • Article Rating
98 درصد زائران حج 93 قسط دوم هزینه سفر به خانه خدا را پرداخت کردند
 رییس سازمان حج و زیارت به آغاز دریافت قسط دوم هزینه سفر به حج 93 از ششم اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و گفت:تاکنون 98 درصد زائران قسط دوم هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال را پرداخت کرده اند.
سعید اوحدی اظهار داشت: تنها حدود یک هزار نفر از متقاضیان سفر به خانه خدا قسط دو هزینه سفر به حج امسال را پرداخت نکرده اند.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، امروز ( یکشنبه) 14 اردیبهشت ماه آخرین مهلت پرداخت قسط دوم هزینه سفر به حج 93 است و عدم پرداخت قسط دوم به منزله انصراف از اعرام به سفر حج در سالجاری خواهد بود.

اوحدی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار و به منظور تامین رفاه حال زائران، هزینه سفر به حج واجب در دو مرحله دریافت شد افزود: قسط نخست،اسفند ماه سال گذشته دریافت شد که مبلغ آن پنج میلیون تومان بود.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: مبلغ قسط دوم مابه التفاوت قسط نخست با گروه قیمتی کاروان انتخاب شده است.

هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال هفت میلیون و 700 هزار تومان تا 10 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

کف قیمت های تشرف به خانه خدا در حج امسال نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده اما سقف قیمت ها حدود 250 هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش کیفیت خدماتدر برخی گروه ها بوده است.

به تازگی نیز رییس سازمان حج و زیارت در نامه جدیدی به وزیر حج عربستان سعودی درخواست افزایش دو هزار نفری سهمیه ایران در حج امسال را کرده است.

سهمیه ایران در حج امسال مانند سال گذشته 64 هزار نفر است.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار