پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان ایلام در مورد ثبت نام در کاروان حج ­تمتع سال 1396

  • 21 اردیبهشت 1396
  • 11:10
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 480 بازدید
  • Article Rating
اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان ایلام در مورد ثبت نام در کاروان حج ­تمتع سال 1396

بسمه تعالی

اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان ایلام در مورد ثبت نام در کاروان حج­تمتع سال 1396

1- اینک که بحمدالله مرحله ی هماهنگی، سازماندهی و تمهیدات لازم برای اعزام زائران به حج­ تمتع 1396مطابق برنامه ریزی پیش رفته است، پیرو اطلاعیه های سازمان مرکزی حج و زیارت، بدین­وسیله نام مدیر کاروان­ حج و اطلاعات ضروری برای ثبت نام در کاروان (شامل اعزام مدینه قبل‏/ مدینه بعد، هزینه سفر و نشانی محل ثبت­ نام و زمان­بندی مراجعه­ ی دارندگان شرایط ثبت نام و مدارک لازم جهت نام­نویسی) به شرح زیر اعلام می‏گردد:

آدرس محل ثبت نام مدیر کاروان حج سالجاری استان ایلام(ilam 96.pdf)

2-برنامه زمان­بندی ثبت نام در کاروان به ترتیب اولویت:

الف-کلیه کسانیکه از تاریخ 23‏/01‏/96 لغایت 21‏/02‏/96 نسبت به ثبت نام اولیه در شعب بانک ملی ایران با واریز مبلغ 10 میلیون تومان اقدام نموده­اند. از ساعت 9 صبح روز یکشنبه تاریخ 24‏/02‏/96 بمدت 5روز امکان­ پذیر می­ باشد.

 توجه: در صورت عدم مراجعه در مهلت اعلام شده، صرفاً امکان ثبت نام در ظرفیت خالی کاروان (مشروط به تکمیل نبودن ظرفیت کاروان اقدام نمایند)

ب-کلیه دارندگان اسناد ودیعه­ گذاری حج ­تمتع تا پایان مورخ30‏/08‏/85. از ساعت 9 صبح روز شنبه تاریخ 30‏/02‏/96 تا تکمیل ظرفیت کاروان دارای ظرفیت خالی می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

توجه: دعوت از این دسته از متقاضیان صرفاً بمنظور تکمیل ظرفیت بوده و ثبت نام آنان منوط به وجود ظرفیت خالی در کاروان می­باشد.

3-  نحوه مراجعه و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط در کاروان:

علاوه بر مراجعه حضوری به دفتر ثبت نامی کاروان در زمان مقرر، امکان ثبت­ نام غیر حضوری در سقف50% ظرفیت کاروان نیز پیش ­بینی شده است. افرادی که تمایل به ثبت­ نام غیرحضوری(الکترونیکی) دارند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.hajkaravan.ir می­توانند در آن کاروان ثبت­نام اولیه نموده و متعاقباً با تحویل اصل قبض ودیعه ­گذاری و مدارک مورد نیاز  به آدرس کاروان  بقیه مراحل را انجام دهد

4-  مدارک مورد نیاز برای نام­نویسی در کاروان:

v    اصل فیش بانکی واریز بخش اول هزینه سفر (10 میلیون تومانی برای مشمولین اولویت اول) و اصل و کپی قبض ودیعه ­گذاری حج ­تمتع (برای مشمولین اولویت­ دوم) مطابق بند "الف" این اطلاعیه.

v    اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن.

v    اصل و تصویر کارت ملی یا شماره تأیید شده آن.

v    تحویل  سایر مدارکی که مدیر کاروان اعلام خواهد کرد مانند: گذرنامه معتبر بین­ المللی انفرادی و عکس متقاضی.

     v  شایان ذکر است افراد فاقد گذرنامه یا کسانی که گذرنامه آنها تا 5‏/12‏/96 اعتبار ندارد بایستی اقدام به دریافت گذرنامه نمایند. ضمناً گذرنامه حجاج با تعامل شایسته نیروی انتظامی با سرعت بیشتری صادر خواهد شد.

5-  هزینه تشرف:

سازمان حج و زیارت تلاش کرده تا هزینه­ های این سفر معنوی را با توجه به افزایش هزینه ها به حداقل ممکن برساند و عدم افزایش قیمت نسبت به سال­های گذشته را در برنامه قرار داده است. لذا چنانچه موردی از رشد قیمت مشاهده گردد، متأثر از افزایش کیفیت خدمات بوده (مثل ارتقای وضعیت خیمه­ های عرفات) و یا به واسطه­ ی رشد عمومی قیمت­های بعضی اقلام در عربستان و ایران می­باشد (مثل نرخ ارز). همچنین با توجه به پیگیری های مستمر سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری مبلغ 000‏/200‏/1 تومان از هزینه سفر حج طبق تفاهم در قالب کمک هزینه سفر حج در قیمت حج محاسبه شده که در برگه­های چاپی بانک قید گردیده ولی از  سرجمعِ هزینه ­های واریزی حجاج کسر شده است که این شامل کسانی می گردد که قبلاً در بانک ثبت نام و ودیعه گذاری نموده اند. توضیح اینکه افراد ثبت­نام شده در کاروان­ها سه روز برای واریز مابه­التفاوت هزینـه­ ها در یکی از شعب بانک ملی ایران و تثبیت نام­نویسی خود درکاروان فرصت دارند و عدم اقدام به موقع به منزله­ی انصراف از تشرف تلقی خواهد شد.

یادآور می­شود وجه مربوط به قربانی و نحوه پرداخت آن پس از نهایی شدن از طریق مدیر کاروان اعلام خواهد شد.

در خاتمه نظر واجدین شرایط ثبت نام و تشرف را به چند نکته ضروری جلب می­نماید:

1- شرایط تشرف مشمولین وظیفه، نظامیان، مقامات و مدیران دستگاه­های دولتی:

شرایط خروج از کشور مشمولین و نیروهای نظامی و انتظامی تابع مقررات مربوطه خواهد بود و سفر آن دسته از مقامات و مدیران دستگاه­های اجرایی و نیز فرمانداران و بخش­داران که قبلاً به حج ­تمتع مشرف شده­ اند تابع مفاد بخشنامه شماره 61689‏/481 مورخ 4‏/10‏/84 دبیر محترم هیأت دولت خواهد بود.

2- لازم است متقاضیان پس از نام­نویسی رسید مربوطه را از مدیر کاروان دریافت و ضمن مطالعه و تطبیق مندرجات نزد خود نگدارند. ضمناً چنانچه نشانی و تلفن متقاضی نسبت به زمان ثبت­نام اولیه در بانک تغییر یافته است اطلاعات جدید را به مدیر کاروان اعلام نماید.

3- پس از انجام مراحل یادشده مراجعه به پزشک و مراکز پزشکی مورد نظر جهت انجام معاینات و آزمایش­ها نیز ضروری است و تأخیر در آن موجب مشکلات بعدی خواهد شد.

4- بدیهی است به محض تکمیل ظرفیت کاروان­ امکان ثبت­نام یا تخصیص ظرفیت­های جدید وجود ندارد. لذا به واجدین شرایط متذکر می­شود کلیه مراحل را به موقع انجام دهند. در غیر این صورت تأخیر و تعلل موجب جایگزینی نفرات بعدی خواهد شد.

 شماره های ضروری حج 96 :

مدیریت حج و زیارت استان: 33331010- 33338217

دفتر زیارتی محل ثبت نام(دفتر توحید ایلام): 33354490

مدیریت حج وزیارت استان ایلام



امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار