جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

لزوم ساماندهي ثبت‌نام زائران حسيني و هم‌فكري با نخبگان فرهنگي

لزوم ساماندهي ثبت‌نام زائران حسيني و هم‌فكري با نخبگان فرهنگي
درنخستين جلسه كميته فرهنگي اربعين طي سال 96 مطرح شد؛

لزوم ساماندهي ثبت‌نام زائران حسيني و هم‌فكري با نخبگان فرهنگي

درنخستين جلسه كميته فرهنگي آموزشي اربعين حسيني برلزوم ساماندهي ثبت‌نام زائران اربعين حسيني ، هم‌فكري با نخبگان فرهنگي و‌ بهره‌گيري از نظرات كارشناسان مسلمان درسطح بين‌الملل تاكيد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، نخستين جلسه كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در سال 96 با موضوع بررسي سياست‌ها و راهبردهاي فرهنگي، آموزشي و تبليغي اربعين عصرروز يكشنبه ( 20 فروردين‌ماه) دربعثه مقام معظم رهبري برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمدي رئيس كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين در اين جلسه با بيان سياست‌ها ، راهبردها و اقدامات فرهنگي ، آموزشي و تبليغي اربعين حسيني تصريح كرد: ستاد مركزي اربعين راهبردها و اقدامات را بر اساس سياست‌ها تعريف كرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمدي به وظايف 17 گانه كميته فرهنگي اربعين اشاره كرد و با ضروري خواندن حفظ فضاي اربعين و شرايط فرهنگي كشور ميزبان ، خواستار توجه به شيوه‌هاي مختلف تبليغ در ترسيم راهبردها و برنامه ها شد.

وي افزود: مستندي با محورآسيب شناسي مراسم اربعين تهيه شده و تدوين سياست هاي درازمدت و پايدارتر براي اين حركت بين المللي مورد توجه جدي قرار گرفته است.

درادامه اين جلسه حجج الاسلام مرادي و آل ايوب نمايندگان جامعةالمصطفي العالمية و مجمع جهاني اهل بيت(ع) برلزوم استفاده ازظرفيت اربعين بعنوان ظرفيتي بين مذاهب واديان وپرهيز از طرح موضوعات سياسي تاكيد كردند.

خانم لاله افتخاري مسئول كارگروه بانوان كميته فرهنگي و آموزشي نيز در اين جلسه پيشنهاد اجراي روايتگري و تهيه نشريه تخصصي براي بانوان و سايت پاسخ گويي به شبهات و سوالات را ارائه و تاكيد كرد: در تدوين برنامه ها بايد فرهنگ ايثار و مقاومت و فضاي دانشگاهي و حوزوي پررنگ ديده شوند.

درادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين صالحي نماينده فرهنگي قرارگاه خاتم‌الاوصياء خواستار توجه به مسئله فلسطين واستفاده ازديدگاه كارشناسان مجموعه هاي فرهنگي ، اجتماعي و مذهبي در تدوين راهبردها شد و تصريح كرد كه سازمان‌هاي مختلف بايد برنامه‌هاي خود را اعلام كنند تا از موازي‌كاري پيشگيري شود.

تاكيد برضمانت اجرا، برپايي جلسات علمي در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، استفاده از ديدگاه خبرگان ونخبگان فرهنگي ، توجه به آموزش ، اعزام و ساماندهي زوار ايراني ازديگر محورهاي مورد بحث دراين جلسه بود وآقاي حسن محمدي رئيس اتحاديه تشكل‌هاي قرآني هم استفاده از مباني و مفاهيم قرآني در تدوين اصول و راهبردهاي كميته فرهنگي اربعين را خواستارشد.

اين جلسه با سخنان آقاي نظافتي مديركل عتبات سازمان حج و زيارت درباره اقدامات صورت گرفته در اربعين گذشته براي ساماندهي ثبت‌نام واعزام زائران ادامه يافت و وي اعزام شبه كارواني از استان‌هاي مبدأ ، تسهيل كردن صدور رواديد و افزايش مبادي خروج از كشور به عراق درايام اربعين را از برنامه هاي آينده اين سازمان اعلام كرد.

حجت‌الاسلام نوري نماينده هيئت رزمندگان نيز آسيب‌شناسي و بررسي نقاط ضعف و قوت مراسم اربعين 95 را مهم خواند و آقاي برخورداري نماينده شهرداري تهران تصريح كرد: اربعين به برنامه ذاتي شهرداري تبديل شده است و اين سازمان آمادگي دارد كه كارهاي لازم را از هم اكنون انجام دهد.

درپايان اين جلسه رئيس كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين از شركت كنندگان خواست با توجه به محورهاي مورد بحث و بر اساس جدول تهيه شده راهبردها ، اقدامات و برنامه‌ها را كارشناسي كنند و وظايف و مسئوليت ها درحوزه هاي مختلف را تدوين ودرجلسه آينده ارائه دهند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار