شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

روز12 فروردین؛ روز جمهوری اسلامی ایران

  • 11 فروردین 1396
  • 23:01
  • 0 دیدگاه
  • 310 بازدید
  • Article Rating
روز12 فروردین؛ روز جمهوری اسلامی ایران

روز دوازدهم فروردین سال 1358، روز حضور آگاهانه و حماسی مردم برای تعیین شکل و محتوای حکومتی بود که ریشه در انقلاب اسلامی داشت. مردمی که در راه پیروزی، زندان‌ها، شکنجه‌ها، تبعیدها و محرومیت‌های بسیاری را متحمل شده و بهترین فرزندان خود را تقدیم کرده بودند در یک همه‌پرسی تاریخی اعلام کردند که می‌خواهند در سایه سار اسلام عزیز، حق تعیین سرنوشت خود را، خود در دست بگیرند و به همین دلیل به استقرار نظام "جمهوری اسلامی" رای آری دادند. 

رویداد این روز بزرگ، لبیک فاتحانه به ندای آسمانی "واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا" بود که از حنجره رهبری خداخواه و متکی به ستون مستحکم مردمی بیدار بیرون آمد. 

آری! روز جمهوری اسلامی، ثمره شیرین جهاد مردم و اکمال نعمت استقلال و آزادی است که با دستان تک تک میلیونها ایرانی در مقابل چشمان امیدوار مستضعفان جهان و نگاه بهت زده دشمن رقم خورد. 

روزی که طلیعه و نماد برگزاری انتخابات متعددی در نظام اسلامی شد و مردم نیز با بصیرت مثال‌زدنی خود، 12 فروردین 58 را پایان کار ندانسته و در سال‌های پس از آن با حضور باشکوه خود در انتخابات مختلف، مردم‌سالاری دینی را مکررا به نمایش گذاشتند 

مدیریت؛ پرسنل و کارگزاران حج و زیارت استان ایلام فرا رسیدن 12 فروردین؛ روز جمهوری اسلامی را به ساحت مقدس امام زمان(عج) و نائب برحقش حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)؛ ملت بزرگ و ولایت مدار ایران تبریک و تهنیت عرض می نماید.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار