چهارشنبه 29 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

جزئیات ثبت نام و هزینه سفرهای عتبات عالیات

جزئیات ثبت نام و هزینه سفرهای عتبات عالیات

توضیح سازمان حج و زیارت در خصوص جزئیات ثبت نام و هزینه سفرهای عتبات عالیات


سازمان حج و زیارت در پی انتشار خبری با موضوع سفر زائران به عتبات در ایام عید نوروز در یک سایت خبری توضیح داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، این سازمان پیرو انتشار خبری با عنوان «افزایش 50 درصدی هزینه سفر به عتبات عالیات/ هفت روز اقامت در کربلا یک میلیون و 800 هزار تومان » توضیحاتی به شرح ذیل اعلام کرد:

دوره اخیر پیش ثبت نام های عتبات عالیات از 12 بهمن لغایت 25 بهمن ماه سالجاری انجام گرفت و نتایج قرعه‌کشی این دوره از پیش ثبت نام در روز دوشنبه 28 بهمن ماه در سامانه پیش ثبت نام این سازمان به نشانی http://atabat.haj.ir  اعلام گردید و براساس اطلاعیه ای که در این سامانه و رسانه ها نیز منتشر شده بود، ثبت نام قطعی زائران در کاروان های عتبات از ساعت 9 صبح روز یکشنبه چهارم اسفندماه آغاز شد و قبل از زمان مذکور هیچ‌گونه ثبت نامی به هیچ طریقی در کاروان های عتبات در این سامانه انجام نگرفته است.

این سازمان افزود: در دوره جدید پیش ثبت نام ها حدود 330 هزار نفر از هموطنان در سامانه یادشده نام‌نویسی کردند و ظرفیت اعزام این دوره (اعزام های 23 اسفند تا پایان خرداد 93) نیز 330 هزار نفر است لکن بسیاری از متقاضیان از جمله کارمندان، محصلین و دانشجویان مایلند در تعطیلات ایام نوروز به عتبات عالیات مشرف شوند که با توجه به شرایط کشور عراق و ظرفیت محدود موجود در هتلهای کربلا، نجف و کاظمین، امکان پاسخگویی به تقاضای همه این عزیزان میسر نیست.

سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در حال حاضر روزانه 80 گروه از زائران ایرانی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که با افزایش 50 درصدی، این میزان به 120 گروه در ایام عید نوروز خواهد رسید و با توجه به زیرساختها و امکانات موجود در کشور عراق افزایش بیشتر اعزام ها تنزل در کیفیت خدماتی که به زائران ارائه می‌گردد را در پی خواهد داشت.

این گزارش می افزاید: در همین راستا سازمان حج و زیارت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری شرکت شمسا دستورالعملی را تدوین کرده‌ تا اعزام‌های مازاد را نیز که خارج از پوشش شمسا و پیش ثبت‌نام های یادشده به عتبات عالیات انجام می گیرد، ساماندهی نماید.

این سازمان در خصوص قیمت سفرهای عتبات در دوره جدید اعلام کرد : با توجه به عدم تخصیص ارز مبادله‌ای به سفرهای عتبات از ابتدای سال آینده هزینه این سفرها حدود 12 درصد نسبت به دوره قبل افزایش یافته و هزینه سفرهای زمینی در این دوره حدود 880 هزار تومان و هزینه سفرهای هوایی حدود یک میلیون و 200 هزار تومان می باشد و قیمت اعلام شده در خبر مذکور مربوط به گروه هایی است که خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت فعالیت می‌کنند.

سازمان حج و زیارت یادآور شد : پس از برگزاری مراسم ایام اربعین سالجاری با تشکیل «ستاد دائمی اربعین» در این سازمان موضوع اعزام و ساماندهی زائران در ایام خاص و مناسبت ها از جمله ایام اربعین و عاشورای حسینی(ع)، عرفه و عید نوروز و ... را مورد بررسی و پیگیری قرار می دهد و امید است در آینده نزدیک خدمات بهتر و ارزنده تری به زائران و مشتاقان زیارت اباعبدالله (ع) ارائه گردد.

این سازمان به متقاضیان سفر به عتبات توصیه کرد : از اعتماد به افراد سودجو که از احساسات مذهبی زائران سوء استفاده کرده و با اخذ مبالغ بالا و با ادعاهای بی اساس وعده اعزام زائران به عتبات در این ایام را می‌دهند، خودداری نمایند.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار