پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت

  • 28 بهمن 1395
  • 00:03
  • 0 دیدگاه
  • 530 بازدید
  • Article Rating
برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت

نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به  گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت با حضورسرپرست سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین بعثه مقام معظم رهبری  امروز-چهارشنبه 27 بهمن ماه 95- در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

بر اساس این گزارش حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت در این نشست با اشاره به اجرای طرح نوین عتبات از ابتدای امسال افزود: اجرای طرح اعزام های استانی عتبات ابلاغ شده و در چند استان به اجرا در آمده است. در قالب این طرح به نیازهای زائران بیشتر پاسخ داده می شود که لازم است استان ها نیز در اجرای بهترآن مشارکت کرده تا اشکالات و ایرادات آن شناسایی و برطرف شود.

سرپرست سازمان حج و زیارت به فعالسازی فرآیند ارزشیابی عوامل اجرایی سفرهای عتبات اشاره و بر لزوم آگاهی عوامل اجرایی این سفرها در خصوص دستورالعمل های جاری تاکید کرد و گفت: ارزشیابی نیروی انسانی در همه بخش ها از جمله نیروهای ستادی، شمسا و عوامل کاروان ها و هتل ها صورت خواهد گرفت. گاهی دستورالعملی تصویب می شود و ما حس می کنیم همه چیز روان است اما کسی که باید آنرا اجرا کند یا از آن بی اطلاع است یا آن دستورالعمل را اجرا نمی کند و این فرآیند ارزشیابی از اعزام اینگونه افراد جلوگیری بعمل خواهد آورد.

آقای محمدی در سخنانش به مدیران حج و زیارت استان ها توصیه کرد: در استان ها جلسات مستمر با کارگزاران، مدیران ثابت هتل ها و مدیران آشپزخانه های عتبات برگزار گردد همچنین در جلسات توجیهی با زائران عتبات شرایط این سفر و وضعیت کشور میزبان  پیش از اعزام برای زائران بازگو شود تا در طول سفر زائران با مشکل مواجه نشوند.

سرپرست سازمان حج و زیارت کشورمان درادامه به ضرورت قانون‌مداری در حوزه مجموعه های اعزام کننده زائر به عتبات اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات موثر در مقابله با فعالیت این گروه ها تقویت مبانی قانونی در برخورد با این مجموعه ها است. فعالیت آزادبرها در زمینه سفرهای عتبات موجب تضییع حقوق زائران در داخل کشورعراق می شود و این در حالی است که بر اساس اسناد بالادستی، اعزام زائران به عتبات به عهده سازمان حج و زیارت است.

در ادامه این نشست دکتر مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت گروه های غیر مجار در زمینه سفرهای عتبات گفت: کسانی که نمی دانیم برای اعزام زائر از توانمندی، صلاحیت و دانش کافی برخوردار هستند و نمی دانیم می توانند زائر را به سلامت به سفر  ببرند یا نه، چگونه در زمینه اعزام زائر به آنها اعتماد کنیم در حالی که این گروه ها نظارت پذیر نیستند. سر مخالفت ما با گروه های آزاد تلاش برای حفظ حقوق زائر است.

دکتر مظلومی در ادامه به برگزاری آزمون جذب روحانیون عتبات که جمعه این هفته برگزار می شود، اشاره کرد.

محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع گزارشی از اقدامات معاونت متبوع ارائه داد و تدوین 8 جلد کتاب برای آموزش زبان  عربی به کارگزاران زیارتی که در آینده به چاپ خواهد رسید، خبر داد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صحبت الله رحمانی مشاور سرپرست سازمان حج در امور مجلس گزارشی از ارتباطات و همکاری سازمان حج با نمایندگان خانه ملت ارائه داد.

نصرالله فرهمند مشاور سرپرست سازمان حج و زیارت نیز در ادامه گزارشی از فعالیت کمیته های 13 گانه حج 96 ارائه کرد و از مدیران خواست نقطه نظرات خود را در این زمینه ها اعلام نمایند.

محمود شرافتی سرپرست دفتر بازرسی، ارزشیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حج نیز در این نشست توضیحاتی در خصوص ارزشیابی عوامل اجرایی سفرهای عتبات و آثار این فرآیند ارائه کرد.

در ادامه این نشست در قالب برنامه پرسش و پاسخ مدیران ستادی سازمان حج و زیارت به پرسش های مدیران حج و زیارت استان ها پاسخ دادند.

محمد تقی قادری مدیرکل دفتر بودجه، تحولات اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت در ادامه این نشست توضیحاتی در خصوص آموزش کارگزاران به مدیران حج و زیارت استان ها ارائه کرد.

محمد فقیه ذیحساب و مدیرکل امور مالی سازمان حج نیز در این جلسه به سوالات مدیران حج و زیارت استان ها در زمینه امور مالی پاسخ داد.

در ادامه نشست اکبر رضایی مدیرحج و زیارت استان قم، سید حبیب الله ساداتی مدیر حج و زیارت استان مازندران، ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان به نمایندگی از مدیران حج و زیارت استان ها سوالات و خواسته ها و پیشنهادات مدیران استانی را با مدیران ستادی سازمان حج و زیارت در میان گذاشتند.

حمیدرضا محمدی مدیرکل فنی و امور کارگزاران سازمان حج و زیارت در ادامه گزارشی از روند انتخاب کارگزاران حج و عتبات و فعالیت کمیته منابع انسانی حج ارائه داد.

محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در ادامه این نشست در خصوص اعزام های نوروزی عتبات و تخصیص سهمیه به کاروان ها در استان ها و لزوم توجیه زائران پیش از اعزام به سفر توضیحاتی ارائه کرد.

ناصر خدرنژاد مدیر عامل شرکت شمسا در این همایش آمار مقایسه ای از اعزام های عتبات شمسا در چند سال اخیر ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهسواری مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج بر لزوم تلاش بیشتر در زمینه اطلاع رسانی اقدامات و خدمات سازمان حج توسط دفاتر حج و زیارت استان ها و استفاده از روش های نوین اطلاع رسانی و بکارگیری ظرفیت کارگزاران زیارتی در این زمینه تاکید کرد.

سهراب فولادوند فرمانده مرکز بسیج بین الملل سازمان حج و زیارت نیز در پایان این همایش گزارشی از فعالیت مرکز بسیج در سازمان مرکزی و دفاتر حج و زیارت استان ها ارائه کرد.

این نشست یکروزه عصر امروز چهارشنبه با جمع بندی مسائل مطرح شده توسط سرپرست سازمان حج و زیارت به پایان رسید.

در این نشست برنامه های پیش روی سازمان حج و زیارت تبیین و مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از مدیران نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ها عنوان کردند.

موضوعاتی چون طرح نوین عتبات، اعزام های استانی عتبات، تهدیدات فعالیت گروه های غیرمجاز در زمینه عتبات، ارزشیابی منابع انسانی در سفرهای زیارتی عتبات عالیات و همچنین مسائل ادارات حج و زیارت استان ها و آخرین دستورالعملها از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار