یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

انقلاب اسلامی تحولات بزرگی را در جهان به وجود آورده است

  • 12 بهمن 1395
  • 23:32
  • 0 دیدگاه
  • 141 بازدید
  • Article Rating
            حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

انقلاب اسلامی تحولات بزرگی را در جهان به وجود آورده است


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: انقلاب اسلامی برکات و ثمرات فراوانی داشته و تحولات بزرگی را در جهان به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جلسه  تواصی به حق در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو، به حضور گسترده مردمِ خوب و با فضیلت کشور در مراسم تشییع پیکر این عزیزان اشاره کرد و گفت: فداکاری این عزیزان جانفشان و قدرشناسی مردم از شهدای آتش نشان شایسته قدردانی است. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم بررسی و کارشناسی این حادثه و دیگر حوادث اخیر تاکید کرد و افزود: مسئولان کشور دراین باره باید چاره اندیشی کنند و یکی از مسائل مهم، آسیب شناسی و برخورد قاطع برای جلوگیری از تکرار شدن این گونه حوادث است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارکه فجر، درباره عوامل پدید آمدن انقلاب و راه‌های حفظ و نگهداری از آن سخن گفت و تاکید کرد: انقلاب اسلامی برکات و ثمرات فراوانی داشته و تحولات فراوانی را در داخل و خارج کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: اگر بخواهیم نظام اسلامی دوام پیدا کند باید مراقب توطئه ها و خطرهایی باشیم که به انقلاب لطمه وارد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: پیروزی انقلاب به معنای سرنگونی رژیم و شکل گرفتن حکومتی است که بتواند اهداف انقلاب را تحقق بخشد، حقوق مردم را رعایت و عدالت را پیاده کند و شرایط مناسب اقتصادی ایجاد و اخلاق، فضیلت و ... را در جامعه توسعه دهد. 

وی با بیان اینکه در آیات و روایات متعدد به سلسله عوامل موثر در کوتاه شدن عمر دولت ها و ملت ها در جوامع بشری اشاره شده است، افزود: در روایات زیادی آمده است که ظلم و ستم موجب کوتاه شدن عمر و از بین رفتن دولت‌ها و ملت‌ها می‌شود، برای این که انقلاب اسلامی دوام پیدا کند باید ریشه‌های ظلم در جامعه خشکانده شود، اگر ظلم در جامعه توسعه پیدا کرد عمر حکومت کوتاه خواهد شد و خطر برای جامعه به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر دومین عامل موثر در سقوط دولت‌ها را سوء مدیریت دانست و گفت: اگر جامعه درست مدیریت شود و مردم به آینده امیدوار باشند به طور طبیعی همه حامی حکومت و نظام و علاقه‌مند به آن خواهند بود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: اسلام طرفدار شایسته سالاری است ولی متاسفانه این موضوع در جامعه درست عملیاتی نمی‌شود که یک بخش آن به قوانینی باز می‌گردد که دست و پاگیر است و اگر کسی بد مدیریت کند به جای دیگر منتقل و به کار دیگری گمارده می شود، در صورتی که اگر ملاک شایسته سالاری حاکم شود آن کس که نمی‌تواند مدیریت درست داشته باشد باید کنار گذاشته شود.

وی گفت: باید فرهنگ سازی شود تا ملاک‌های دینی، شایسته سالاری، مشورت و استفاده از فرهیختگان، اندیشمندان جامعه و متخصصان در گزینش ها و به کار گیری افراد در اولویت قرار گیرد و اگر فردی توان به عهده گرفتن مسئولیت محوله را ندارد باید از پذیرش آن خودداری کند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پیامبر، ائمه و حتی برخی خلفا فرصت می‌دادند افراد بیایند و حرفشان را بزنند، افزود: این رویه در صدر اسلام وجود داشته است و ائمه آن را به ما یاد داده اند.

وی تاکید کرد: استبداد رای و دیکتاتوری سقوط می‌آورد و نمونه های آن شوروی سابق، صدام در عراق، بن علی در تونس، شاه در ایران و مبارک در مصر است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تفرقه را چهارمین عامل از بین رفتن انقلاب ها و حکومت ها دانست و گفت: آیات و روایات فراوانی به صراحت تاکید دارد که باید از بروز تفرقه در جامعه جلوگیری کرد زیرا اختلاف جامعه را به هم می‌ریزد و تفرقه، بنای یک حکومت و انقلاب را سست می‌کند.

وی افزود: اگر بخواهیم نظام اسلامی مان دوام پیدا کند باید اینگونه موارد را لحاظ کنیم و در دهه فجر علاوه بر بیان ویژگی‌ها، ثمرات و برکات انقلاب به مردم گوشزد کنیم که مراقب توطئه ها و خطرهایی باشیم که به انقلاب لطمه وارد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه راه شهیدان را ضروری خواند و گفت: این عزیزان شهید شدند تا حکومتی که اسلام ارائه می‌کند پیاده شود، جدایی از مسیر اسلام خطری است که ما را تهدید می کند، بنابراین باید مراقب باشیم و همه کمک کنیم و وارد مقوله هایی نشویم که درآیات و روایات آمده است و موجب فروپاشی حکومت می شود. 
  
نماینده ولی فقیه در پایان افزود: بحمدالله امروز رهبری عالم، هوشمند، مدیر و شایسته سکان انقلاب را در دست دارند و امت را رهبری می‌کنند و هر زمان خطری را احساس کنند آن را با بهترین شکل به مردم منتقل می کنند، مردم ما هم نشان داده اند به این مهم توجه دارند و با تمام توان در دفاع از اسلام و انقلاب تلاش می کنند.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار