پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

آخرین جلسه کمیته اعزام اربعین برگزار شد

 آخرین جلسه کمیته اعزام اربعین برگزار شد

در آخرین جلسه کمیته اعزام ستاد اربعین عنوان شد: تا ساعت 24 شب گذشته یک میلیون و 23 هزار زائر ایرانی از طریق مرزهای کشور وارد خاک عراق شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ در هشتمین جلسه کمیته اعزام اربعین که با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه ها برگزار گردید، حمید محمدی معاون سازمان حج و زیارت گزارشی از آمار و اطلاعات سامانه سماح ارائه کرد و گفت: سامانه سماح تنها متعلق به سازمان حج و زیارت و کمیته اعزام نیست و همه کمیته ها بر اساس نیاز خود به عنوان یک ابزار مدیریتی می توانند از ظرفیت های این سامانه بهره مند گردند.

معاون سازمان حج و زیارت دریافت ریالی هزینه های ارزی زائران در سامانه سماح و همچنین دریافت الکترونیکی مبالغ سفر را از نقاط قوت سامانه سماح برشمرد و افزود: در سال های گذشته شاهد بودیم تهیه ارز برای دریافت روادید اربعین التهابی را به بازار تحمیل می کرد این در حالی بود که در برخی شهرها صرافی برای تهیه ارز وجود نداشت که امسال با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبالغ ارزی در سامانه سماح بصورت ریالی از زائران دریافت شد.

در این جلسه به ایجاد بخشی برای پیگیری گمشدگان در سامانه سماح اشاره شد و عنوان شد، این سامانه در پایگاه های هلال احمر و شهرداری ها در طول مسیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا زائران کمشده از این طریق همکاروانی و همگروهی های خود را پیدا کنند.

در این جلسه عنوان شد تا ساعت 24 شب گذشته یک میلیون و 23 هزار زائر ایرانی از طریق مرزهای کشور وارد خاک عراق شدند.

همچنین در این جلسه به توسعه زیرساختهای مسیر زائران و همچنین پارکینگ ها در مرزهای کشور اشاره شد و بیان گردید که لازم است تعداد موکب ها و زیر ساختها در سمت عراق نیز توسعه یابد.

راه اندازی مسیر ریلی و قطار تهران-کربلا از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

هشتمین جلسه کمیته اعزام اربعین با حضور مسئولین و نمایندگان وزارت کشور، وزارت امور خارجه، بعثه مقام معظم رهبری، ناجا و ... در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

جلسه آسیب شناسی کمیته اعزام اربعین نیز بعد از ایام اربعین با حضور دستگاه های مرتبط برگزار خواهد شد.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار