پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص اطلاع رسانی و پاسخگویی به زائران اربعین

اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص اطلاع رسانی و پاسخگویی به زائران اربعین


سازمان حج و زیارت در خصوص اطلاع رسانی و پاسخگویی به زائران اربعین اطلاعیه ای صادر کرد.

در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است : با توجه به تماس های مکرر مردم  و مشتاقان زیارت اربعین با ادارات کل حج و زیارت در استان‌ها به اطلاع می رساند، همانگونه که مردم شریف استحضار دارند ، ستاد مرکزی اربعین با مسئولیت وزارت محترم کشور  با رویکرد تخصصی شدن خدمات رسانی به زائران، برای هریک از دستگاه‌ها، وظایف و مسئولیت هایی را تعریف نموده است که در این میان مسئولیت «کمیته ثبت نام و اعزام» به سازمان حج و زیارت محول شده است.

بمنظور انسجام در ارائه  اخبار و اطلاعیه‌ها، در ستاد مرکزی اربعین  مصوب شده که هریک از کمیته ها در حوزه وظایف و مسئولیت های خود اطلاع رسانی نموده و به مردم عزیز پاسخگو باشند .

برای انسجام در ارائه اخبار و اطلاعات، ستاد مرکزی اربعین سخنگوی رسمی تعیین کرده است و در هر یک از استان های کشور نیز ستاد اربعین با مسئولیت استانداری‌ها و همکاری دیگر دستگاه ها از جمله مدیریت های حج و زیارت تشکیل شده است که اطلاع رسانی های استانی از طریق آن ستاد ها صورت می گیرد و ادارات کل حج و زیارت استان ها صرفاً در خصوص مسائل ثبت نام و اعزام به مردم عزیز و زائران محترم اربعین اطلاع رسانی خواهند کرد.

در ادامه به اطلاع می رساند در صورت بروز حوادث و اتفاقات احتمالی برای زائران اربعین، مسئولیت پیگیری موضوع در عراق با سفارت و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران است که مستندات و گزارشات مربوطه را از طریق وزارت خارجه به دستگاه های مرتبط ارسال نمایند. از این رو هموطنان عزیز می توانند در استان‌ها، اطلاعات لازم را از استانداری ها و نمایندگی های وزارت خارجه در استان دریافت نمایند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار