جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

اعتماد سازي و جلب رضايت زائران، سياست اصلي سازمان حج و زیارت

  • 17 اسفند 1392
  • 13:19
  • 0 دیدگاه
  • 286 بازدید
  • Article Rating
رئیس سازمان حج و زیارت در سفر به استان قزوین عنوان کرد: :

 

اعتماد سازي و جلب رضايت زائران، سياست اصلي سازمان حج و زیارت

اعتماد سازي و جلب رضايت زائران، سياست اصلي سازمان حج و زیارت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس اوحدی روز سه شنبه در نشست با مدیران کاروانهای حج و زیارت استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره حج و زیارت برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد مرحوم سید علی اکبر ابوترابی اظهارداشت: مدیران کاروانها دنیایی از تجربه عملی هستند و می توانند با انتقال آن به مسئولان زمینه ارائه خدمات بهتری به زائران را فراهم کنند.
وی افزود: اینکه در زمره افرادی هستیم که به زائران خدمت می کنیم نعمت بزرگی است و حرکت در این مسیر رضایت الهی را نیز در بر دارد.

دریافت هزینه حج تمتع در دو قسط

اوحدی بیان کرد: با دریافت قسطی هزینه حج تمتع در دو مرحله ضمن ایجاد آرامش در زائران برای تامین مالی هزینه ها در ایام منتهی به پایان سال، زمینه جلب رضایت افراد هم فراهم شده است و استقبال خوبی از نام نویسی در کاروان های حج 93 صورت گرفته است.

وی ثبت نام از زائران در کاروان های حج سه ماه زودتر از موعد مقرر را از کارهای خوب انجام شده دانست و افزود: بدین ترتیب فرصت بیشتری برای برنامه ریزی های لازم برای سفر زائران و برگزاری کلاسهای آموزشی پیش از سفر وجود خواهد داشت.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه و مدیریت اسکان حجاج در آینده طرح سرمایه گذاری احداث هتل در کشور عربستان و عراق را اجرا می کنیم که با این کار خدمات رفاهی مطلوبتری به زائران ارائه می شود.

مهندس اوحدی افزود: در حال حاضر خدمات اسکان و رفاهی ارائه شده در عتبات عالیات در شان و منزلت زائران ایرانی نیست لذا با تدابیر صورت گرفته در خصوص تجهیز زیرساخت ها،  دو قطعه زمین در کربلا، یک قطعه در نجف و یک قطعه در کاظمین برای احداث هتل تعیین شده که با مشارکت شبکه بانکی کشور بزودی پس از امضاء تفاهم نامه وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

توسعه خدمات رفاهی زائران در اولویت است 
  

وی از سرمایه گذاری و مشارکت ایران در احداث هتل در عراق و عربستان خبر داد و افزود: ما عبدالخالق بن داوود که دارای مجموعه بن داوود در عربستان هست را قانع کردیم در زمینی در مدینه سرمایه گذاری کنند و هتلی با هفت هزار اتاق با نظارت و مهندسی ما احداث شود تا با توجه به توسعه فضای مسجد الحرام، در حوزه مسکن در مدینه منوره دچار مشکل نشویم که امیدواریم با توجه به سفر امروز ایشان به تهران، بتوانیم قراردادی را داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود :در همین راستا با مشارکت سه بانک و همچنین با تأسیس شرکت «توسعه و عمران امید زائر» کنسرسیومی را خواهیم داشت که متولی زیرساخت های خدمات رسانی به زائران و احداث هتل  در عراق و اقامتگاه های موقت در مرزهای شلمچه و چزابه باشد .

اوحدی یادآورشد: توسعه خدمات رفاهی زائران ایرانی در اولویت برنامه های حج و زیارت قرار دارد و با توجیه اقتصادی که با اعزام روزافزون زوار به عتبات عالیات داریم ساخت هتل در این کشور توجیه اقتصادی بالایی دارد و در مدت 2.5 سال سرمایه گذاری انجام شده بازمی گردد و بانکهای گردشگری، ملی و ملت از این طرح استقبال کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت در  خصوص راه اندازی مرکز علمی کاربردی با رشته مدیریت حج و زیارت در برخی استان ها،  بیان کرد: در مجموعه سازمان حج و زیارت یک شورای عالی آموزش تشکیل شده و توانسته ایم با مذاکرات و پیگیری های متعدد مقدمات اخذ مجوز موسسه عالی حج و زیارت بگیریم که از تک رشته ای بودن خارج شده و بتوانیم علاوه بر رشته مدیریت حج و زیارت در رشته های زبان عربی و زبان انگلیسی نیز دانشجو بگیریم.

وی گفت: راه اندازی مرکز علمی کاربردی حج و زیارت در استان قزوین و سایر استانها در کارگروه تخصصی آموزش سازمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اوحدی گفت: مدیریت حج و زیارت ، مدیریت بحران است که به تدبیر نیاز دارد تا با برنامه ریزی مناسب حجم زیادی از کارها در کشوری بیگانه به خیل زائران بخوبی ارائه شود.

در این نشست که حجت الاسلام محمد حسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین، حجت الاسلام مرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند مدیران کاروانها دیدگاههای خود را ارائه و سوالات خود را مطرح کردند که رئیس سازمان حج و زیارت به آنها پاسخ داد.

18 میلیون دلار صرفه جویی در هزینه های زائران

سعید اوحدی ضمن سفرش به استان قزوین در دیدار با استاندار قزوین اظهارداشت: امسال ظرفيت اعزام زائرين به عمره در مقايسه با سال گذشته 65 درصد افزايش يافته است و در عمره 93-92 بیش از 800 هزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

اوحدي تصریح کرد: امسال براي اولين بار در تاريخ حج و زیارت كشور توانستيم در ايام اربعين سالار شهيدان حضرت ابا عبداله الحسين(ع) زائر به كشور عربستان اعزام كنيم.

وي افزود: در حوزه مسکن حج و عمره اولين كشوري بوديم  که امسال وارد بازار مسكن عربستان شديم و با ورود به موقع توانستیم هزینه های بخش مسکن زائران عمره جاری و حج آتی را بخوبی مدیریت کنیم که بدین طریق توانستیم 18 میلیون دلار در هزینه زائران صرفه جویی نماییم.

معاون وزير با بيان اينكه ليست تمامي كاروان هاي حج تمتع سه ماه زودتر از سال گذشته نهايي شده است خاطرنشان كرد: تا این لحظه ظرفیت تمامی کاروان های حج تمتع 93 در سراسر کشور تکمیل شده و بدین ترتین فرصت بیشتری برای آموزش زاوران و برنامه ریزی های بعدی برای سفر ایشان وجود خواهد داشت.

اعتماد سازي و جلب رضايت زائران از سياست اصلي سازمان حج و زیارت است

رئيس سازمان حج و زيارت كشوراز اعتماد سازي و جلب رضايت زائران به عنوان يكي از سياست اصلي سازمان ياد كرد و گفت: حج و زیارت از شئونات رهبري نظام است و معظم له همواره بر كيفيت خدمت رساني و رعايت حقوق زائران تأكيد دارند.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام اينكه در سال 90 تعداد شش ميليون و600 هزار نفر براي عمره مفرده ثبت نام كردند افزود: اين کار از اقدامات اشتباهي بود كه صورت گرفت و با توجه به میزان اعزام زائران در عمره متقاضیان باید مدت طولانی در انتظار اعزام به این سفر معنوی باشند.

مهندس اوحدی یادآورشد: با اين كار توانستند حدود هفت هزار ميليارد تومان نقدينگي را از سطح جامعه جمع آوري كنند اما با تدبیر خوبی که صورت گرفت امسال خريد و فروش فيش عمره را مدیریت کنیم تا حقوق ثبت نام كنندگان در اين زمينه رعايت شود و قيمت فيش تابع قانون عرضه و تقاضا باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در حج گذشته با مدیریت خوب هزینه ها و با صرفه جویی هایی که صورت گرفت توانستیم برای اولین بار مبلغ دو میلیون تومان پیش از اعزام زائران به عربستان به حساب حجاج سال 92 بازگردانیم.

در اين ديدار مرتضي روزبه استاندار قزوين ضمن تقدیر از خدمات سازمان حج و زیارت که رضایت مردم را در پی داشته است، اظهارداشت: ثبت نام كنندگان حج و عمره  بايد در خريد و فروش فيش آزادي عمل داشته باشند و سياست جديد سازمان حج و زيارت در اين زمينه قابل دفاع و تقدير است.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار