شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جانشین حج و زیارت استان ایلام:موکب شهدای منا در مهران برپا ‌شد

جانشین حج و زیارت استان ایلام:موکب شهدای منا در مهران برپا ‌شد

حسین نیکروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: موکب شهدای منا با عنایت ویژه حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اوحدی ریاست سازمان حج و زیارت و حمایت‌های مسؤولان استانی به ویژه مروارید استاندار ایلام در مهران برپا ‌شده است.

جانشین حج و زیارت استان ایلام گفت: این موکب به مدت 15 روز پذیرایی زوار اربعین حسینی بوده و خدمات مختلفی از جمله پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی را به زوار ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: این موکب از 10 صفر تا 25 صفر دائر بوده و آماده ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در مرز مهران است و در این راستا نیز تمهیدات و اقداماتی اندیشیده شده است.

این مسؤول اضافه کرد: در این موکب برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در نظر گرفته شده که شامل نمایشگاه عکس شهدای منا، حضور روحانیون و پاسخ به سؤولات شرعی زوار، برپایی نماز جماعت، ارائه پکیج‌های ادعیه مورد نیاز زوار در این ایام است.

نیکروش تصریح کرد: خدمات‌رسانی و پذیرایی از زوار نیز در دستور کار قرار گرفته و در این موکب غذای گرم در اختیار زوار خواهد گرفت و سعی شده خیمه‌ای با عنوان خیمه عطش به یاد شهدای تشنه لب صحرای کربلا و منا برپا شود و در این خیمه به صورت اختصاصی آب و شرب به زوار ارائه خواهد شد.

جانشین حج و زیارت استان ایلام گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسؤولان امر به موضوع استحمام زوار نیز پرداخته شده و ایجاد حمام و اسکان اضطراری زوار نیز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: سعی شده موضوع اسکان اضطراری یک‌هزار زائر در هر شب در این موکب محقق شود و زوار بتوانند از همه امکانات لازم و ضروری در این موکب استفاده ببرند.

جانشین حج و زیارت استان ایلام گفت: این موکب با هدف گرامی داشت شهدای منا و زنده نگه‌داشتن یاد و مظلومیت شهدای منا در مهران برپا شده است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار