پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سخنرانی آقای ممیز مدیر حج و زیارت استان در پیش از خطبه های نماز جمعه ایلام

  • 16 مرداد 1395
  • 14:41
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 558 بازدید
  • Article Rating
سخنرانی آقای ممیز مدیر حج و زیارت استان در پیش از خطبه های نماز جمعه ایلام
بنا بر خبر روابط عمومی حج و زیارت استان ایلام؛ روز گذشته مراسم پر صلابت نماز جمعه با حضور جمعی از کارگزاران در محل مصلی ایلام برگزار گردید.
در این آئین عبادی سیاسی ممیز مدیر حج و زیارت استان در گرامیداشت هفته حج بعنوان سخنران پیش از خطبه ها در جایگاه حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداختند.ایشان با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته حج به فاجعه انسانی سال گذشته در موسم حج اشاره نمودند و از عدم برنامه ریزی مسئولین سعودی ابراز تأسف کردند و عزل نیروهای با تجربه و نصب نیروهای ضعیف بدون برنامه ریزی در بدنه حج عربستان و مسائل سیاسی و درونی کشور عربستان را از عوامل فاجعه منا قلمداد کردند. وی با بیان اینکه مسئولین کشور عربستان با کارشکنی های متعدد و ایجاد موانع از سفر حجاج ایرانی به موسم حج امسال جلوگیری بعمل آوردند(سدَّ عَن سَبیلِ الله) از تلاش بی وقفه و قهرمانانه مسئولین حج کشورمان و تیم مذاکره کننده در مذاکرات فی مابین تقدیر نمودند و بیان داشتند که با کارشنکی های رژیم آل سعود و عدم استقلال نظر از سوی مسئولان سعودی باعث کند شدن مذاکرات و در نتیجه محروم شدن زائرین عزیز ایرانی که سالها در نوبت اعزام به حج بودند؛ شد.
وی در ادامه با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی با حفظ شأن زائر ایرانی تاکیدات بسیاری بر حفظ عزت و کرامت زائر ایرانی داشته و هیچگاه از مواضع قدرتمندانه خود پا پس نکشیده و برخی زیاده خواهی های مسئولین حج عربستان را مبنی صدور ویزا در کشور ثالث وعدم استفاده از هواپیمای جمهوری اسلامی ایران و عدم وجود دفاتر کنسولی در عربستان و ... نپذیرفته به پیگیریهای بعمل آمده از سوی ریاست سازمان حج و زیارت و مسئولین وزارت خارجه در خصوص احقاق حق شهداء حادثه منا؛ جرثقیل و دیگر مصدومین؛ ضمن پذیرش مسئولیت مدنی توسط دولت سعودی و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان نسبت عذرخواهی رسمی به شکل دیپلماتیک در بُعد معنوی اشاره نمود.

ایشان در پایان با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی(ع) از مردم استان ایلام خواستند که جهت ثبت نام به سامانه سماح و دفاتر مجاز زیارتی مراجعه و از ثبت نام در دفاتر غیر مجاز و ارتباط با افراد آزادبر غیر مجاز جلوگیری نمایند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار