پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان ایلام در خصوص عدم برگزاری حج 95

  • 23 خرداد 1395
  • 14:11
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 489 بازدید
  • Article Rating
اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان ایلام در خصوص عدم برگزاری حج 95
مدیریت حج و زیارت استان ایلام در خصوص عدم برگزاری حج ابراهیمی سال 95 به اطلاع مردم فهیم، مقاوم و پایدار استان ایلام می رساند با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و با پیگیری های بعمل آمده از ناحیه ریاست محترم سازمان حج و زیارت و نماینده معزز ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و بقیه اعضاء تیم مذاکره کننده جهت برگزاری این واجب شرعی و حکم الهی که حق مسلم تمام مسلمانان جهان می باشد دو دور مذاکره سخت و طاقت فرسا که همواره با بداخلاقی های سیاسی دولت آل سعود خبیث برگزار گردید که سعی و تلاش تیم مذاکره کننده بر این بود تا این حق از حجاج عزیز کشورمان سلب نشود و در مرحله اول مذاکرات دولت ظالم و قاصب سعودی اعلام نمودند که هیچ راه حلی برای صدور ویزا و همچنین پرواز زائرین ایرانی وجود ندارد و حتی وزیر حج سعودی در همان جلسه با جسارت و بی ادبی سیاسی اعلام کرد ، زائران ایرانی باید توسط یک کشور ثالث وارد عربستان شوند و حق ندارند با پروازهای داخلی ایران به عربستان منتقل شوند و ویزاهای ایرانی را هم در یک کشور دیگری صادر می کنیم که تیم مذاکره کننده اعلام نمودند که هیچ وجه چنین رفتاری قابل پذیرش نیست و با عزت، حرمت و کرامت زائر ما منافات دارد و زائر ما باید همچون گذشته حج خودش را به جا بیاورد و قطع رابطه سیاسی هیچ ربطی به ویزا و پرواز ندارد.
در همان جلسه از طرف ریاست محترم سازمان به وزیر حج عربستان گفته شد که مردم ما دغدغه دارند و هنوز نگرانند و شما به جای راه اندازی این بحث های سیاسی باید بگویید در خصوص فاجعه منا چه کردید و برای تضمین تامین امنیت حجاج چه راهکاری دارید. همچنین مردم ما از دولت عربستان سئوال دارند که بعد از به شهادت رسیدن عزیزان ما در منا چه تمهیداتی را فراهم شده که دیگر از این اتفاقات رخ ندهد. به دنبال برگزاری دور اول مذاکرات تیم مذاکره کننده در جلسات آسیب شناسی خود بیست راهکار اجرائی را تهیه و طی یک نامه به وزیر حج سعودی اعلام کردند ضمن مطالعه این راهکارها اگر نقدی بر آن وارد است به ما اعلام نمایید . ولی با همان رفتاری که معمولا در کشور عربستان شاهد بوده و هستیم (روحیه مشورت پذیری و کار اجرایی را قبول ندارند) ، اعلام کردند واژه امنیت در داخل عربستان یک واژه سیاسی است و ما اصلا نمی توانیم چنین چیزی را در قرارداد قرار دهیم و به همین دلیل کارشکنی های طرف سعودی و این که هیچ راهکاری ندارند و برای راهکارهای تامین امنیت ما نیز هیچ بهایی قائل نبودند ، مذاکرات به بن بست رسید.
در دور دوم مذاکرات هم باتوجه به تغییر وزیر حج عربستان؛ و اینکه مدام در جلسات اعلام می کردند باید با وزارت کشور صحبت کنیم مشخص بود که از خود هیچگونه اراده ای ندارند و حتی قبل از اینکه هیچگونه توافق و یا تفاهمی صورت گیرد با نا پختگی تمام اعلام کردند که هیئت ایرانی تفاهمنامه را امضاء کرده و ما ایرانی ها را مجبور به عقب نشینی کردیم و این در حالی بود که به دنبال یک سناریوی تبلیغاتی قوی بودند که در کشورهای عربی به راه بیندازند و بعد از آن هم زائران ما را به حج راه ندهند و با این حربه های ظالمانه زائرین خانه خدا را که سالها در انتظار این سفر واجب و اقامه حکم شرعی خداوند بودند؛ محروم کرد.
همچنین در خصوص وقوع فاجعه سال گذشته در منا باید گفت که در این فاجعه ظلم بزرگی بر زائران و ضیوف الرحمن ایران شد و مجموعه ای که باید آداب میزبانی را رعایت می کردند جمعی از دست اندرکاران حج و تیم پزشکی ایران را دستگیر کردند.
و این در حالی بود که در هر حادثه ای حکومت ها همکاری و کمک می کنند ولی آنها به وظیفه خود عمل نکردند و بیانات صریح مقام معظم رهبری پس از حادثه منا در دفاع از عزت و شرافت مردم کشور، در طول تاریخ بی سابقه بود. ایران تنها کشوری بود که از میان هفت هزار شهید فاجعه منا، پیکر 419 شهید را شناسایی و به ایران منتقل کرد. اگر امکانات احیا در مسیر رمی جمرات وجود داشت، قطعا آمار تلفات زائران 50 درصد کاهش پیدا می کرد.
در نهایت با توجه به اینکه دولت خبیث سعودی به دنبال تحمیل شرایط ظالمانه ای برای جبران شکستهای خود در یمن؛ سوریه و عراق و انتقام این شکستها از ایران در حج 95 بود با درایت تیم مذاکره کننده(طرف ایرانی) این اتفاق نامبارک عملی نشد و به حول و قوه الهی و به استناد آیه شریفه«وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
و)یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است(آل عمران - 54)» خداوند کعبه مکر آنان را به خودشان بازگرداند.
و من الله التوفیق
مدیریت حج و زیارت استان ایلام
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار