جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

برگزاری دومین نشست علمی و تخصصی سفرهای زیارتی عتبات عالیات

برگزاری دومین نشست علمی و تخصصی سفرهای زیارتی عتبات عالیات
بنا بر خبر روابط عمومی حج و زیارت استان ایلام عصر روز گذشته دومین نشست علمی و تخصصی سفرهای زیارتی عتبات عالیات با عنوان بررسی موانع و مشکلات سفرهای زیارتی با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی پارسیان ایلام و با حضور تعدادی از کارگزاران مجرب؛ دفاتر کارگزاری و شرکت مرکزی ایلام بر گزار گردید.
این نشست با قرائت قرآن مجید و نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید؛ در ابتدای این نشست دکتر فصیحی ریاست دانشگاه علمی و کاربردی پارسیان ایلام ضمن خیر مقدم به حاضرین به بیان مطالبی در خصوص عتبات و سفرهای زیارتی و راه اندازی پودمانهای عتبات عالیات در دانشگاه پرداختند. در ادامه دکتر محمودیان مسئول آموزش کارگزاران نیز با ارائه گزارشی از روند عملیات آموزش کارگزاران مطالبی را در این خصوص بیان نمودند.
در ادامه این نشست غلامرضا ممیز مدیریت حج و زیارت استان ضمن خیرمقدم به مدعوین گزارشی از کارهای انجام شده در حوزه عتبات را ارائه نمودند ایشان در ادامه از موانع و مشکلاتی که زائرین در داخل ایران و عراق با آن مواجه هستند مطالبی را بیان کردند. ایشان ضمن تأکید بر رعایت دستورالعملهای سازمان توسط مدیران عتبات از تخلفات تعدادی از افراد آزادبر و از پیگیری سازمان حج و زیارت در راستای خدمات رسانی بهتر به زائرین عتبات عالیات خبر دادند.
در ادامه این نشست نیک روش معاون حج و زیارت استان نیز مطالبی در خصوص فرهنگ سازی در بین مردم در جهت استفاده هر چه بهتر از سفرهای زیارتی را بیان نمودند و از ارائه پکیج های متنوع توسط سازمان حج خبر دادند و خواستار نظم هر چه بهتر و بیشتر دفاتر ، مدیران عتبات در سفرهای زیارتی شدند.
در ادامه این نشست دوساعته مدیران دفاتر زیارتی ؛ کارگزاران و مدیران عتبات عالیات نیز مطالبی را بیان نمودند.
ولی اله فلاحی مسئول شرکت مرکزی ایلام در این جلسه به مشکلات در اعزام زائرین و موانع اعزام اشاره داشته و از اعزام های انفرادی انتقاد کردند و از عدم استقبال زائرین خبر دادند.
حسین یوسفی نژاد از کارگزاران حج و زیارت ضمن بیان مشکلات فرهنگی موجود در کاروانهای عتبات اشاره نمودند و از نبودن مداح بومی در کاروان انتقاد کردند ایشان به مسائل فرهنگی کشور عراق اشاره و از وضعیت نا مطلوب زائرسراهای شهر مهران گلایه نمودند. اکبرصندوق آبادی از دیگر مدیران با سابقه عتبات با تأکید بر تعریف پکیج های کوتاه مدت از مشکلات هتلهای عراق و عدم اطلاع رسانی دقیق در خصوص محل اقامت و تغییر ناگهانی هتلهای در حین سفر به شدت انتقاد نمودند و خواستار بررسی بیشتر این امر شدند وی به مشکل شام کاروانها در مهران اشاره و به بهبود وضعیت هتلهای عراق و زائرسرهای مهران نیز گریزی داشتند.
فرید دوستی از مدیران عتبات در ادامه این جلسه به تعریف پکیج های خاص در ایام خاص اشاره داشته و خواستار تخصیص پکیجها با ایام کمتر و تهیه تیزرهای تبلیغاتی برای اعزام زائرین تأکید داشتند.در ادامه همت الفتی از کارگزاران حج و زیارت نیز به عدم اطلاع رسانی در تمام موارد به زائرین خبر دادند و از نوبت بندی نا مناسب برای زائرین استان در مرز خبر دادند و از مشکلات ایجاد شده توسط آزادبرها و مکشلات زائرین در راه دریافت ارز و قطعی مداوم سیستمهای بانکی برای تحویل ارز نیز انتقاد نمودند. وی از عدم شناخت کافی زائرین از کشور عراق و مکانهای زیارتی و تغییر پکیج ها در روزه آخر در عراق و همچنین عدم آشنائی با فرهنگ و زبان رفتاری را نیز از موانع سفرهای زیراتی بر شمردند. ایشان در ادامه به وضعیت نامناسب بهداشتی هتلهای عراق اشاره و از عدم آشنائی مسئولان ستادی شمسا از پیکج های خاص(5 روزه) نیز انتقاد کردند. همت اکبری از کارگزاران استان نیز با تائید مطالب سایر مدیران از بالا بودن زمان سفر و خستگی زائرین انتقاد و خواستار رسیدگی به وضعیت فرهنگی زائرین شدند.
در پایان این نشست ممیز مدیر حج و زیارت استان نیز با تائید نکات بیان شده توسط مدیران عتبات بر بررسی و رفع موانع و مشکلات بیان شده از بررسی و انعکاس مشکلات بیان شده در جهت رفع آن با سازمان مرکزی خبر دادند.
این نشست دو ساعت به طول انجامید.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار