جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

دیدار سفیر عراق از دفتر نمایندگی کنسولگری در حج و زیارت ایلام

دیدار سفیر عراق از دفتر نمایندگی کنسولگری در حج و زیارت ایلام
بنا بر خبر روابط عمومی حج و زیارت استان ایلام، شب گذشته آقای راجح الموسوی سفیر محترم جمهوری عراق در سفری چند ساعته از دفتر کنسولگری این کشور مستقر در اداره حج و زیارت استان ایلام بازدید بعمل آوردند.
ایشان بعد از ورود با همکاران اداری خود در کسنولگری به گفتگو پرداختند و از تلاشهای آنها قدردانی نمودند وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایلام و از سازمان حج و زیارت و اداره حج و زیارت ایلام به دلیل تلاشهای بسیار در همکاری با تیم کنسولی مستقر در ایلام تقدیر و تشکر نمود و از فعالیت نیروهای عراقی که بصورت شبانه روزی در خدمت زائرین اباعبدالله الحسین(ع) هستند تشکر نمودند.
در ادامه این بازدید غلامرضا ممیز مدیر حج و زیارت ایلام از حضور سفیر محترم عراق در ایلام ابراز خوشحالی و خرسندی نمودند و از تلاشهای شبانه روزی کنسولی محترم جناب استبرق فاضل و همکاران بسیار قدردانی نمودند. وی در ادامه به سبقه تاریخی بین دو ملت و به ویژه استان ایلام با استانهای شرقی کشور عراق اشاراتی داشتند. ممیز در ادامه این دیدارافزود با توجه به قرابت و نزدیک بودن فرهنگ قالب منطقه ایلام و عراق و روابط اجتماعی و خویشاوندی مستحکم با هم خواستار افتتاح دفتر کنسولگری جمهوری عراق در ایلام شدند.
راجح الموسوی سفیر عراق در ایلام از حضور خود در ایلام ابراز خرسندی نمودند و بر مسأله قرابت و نزدیک بودن فرهنگ ها اذعان نمودند و خود را خادم زائرین نامیدند. وی از تجهیز و آماده باش کشورش برای خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) خبر دادند.
در ادامه این بازدید سفیر عراق با حضور در استانداری با مهندس مروارید استاندار ایلام دیدار و در باره مناسبات دو کشور و استان ایلام به گفتگو پرداختند.
در این دیدار راجح الموسوی سفیر عراق در ایران با ابراز خوشحالی از حضور در ایلام از استاندار به خاطر استقبال از ایشان و حضور و بازدید از دفتر کنسولی در اداره حج و زیارت تقدیر و تشکر نمودند . وی افزودند که سبقه تاریخی دو کشور و حسنه بودن آن بر همگان مبرهن بوده و و گفتند که ما دو کشور برادر و دوست هستیم.
راجح الموسوی از استقرار جمهوری اسلامی به عنوان نمادی از ظلم ستیزی و حس استقلال نام بردند و از بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) و رهبری امام خامنه ای(حفظه الله) به نیکی یاد کردند و آن را سرلوحه پیروزی در برابر استکبار معرفی کردند و علت آن را پیرو اهل البیت (ع) بودن آنان قلمداد نمودند وی ایران را کشور دوم خود نامیدند.
وی در ادامه افزودند که برنامه های بسیاری برای ارتباط هر چه بیشتر و بهتر دو کشور داشته که با افتتاح 11 دفتر موقت کسنولی در 11 شهر و استان از جمله آنان بوده است. وی از موانع پیش روی افتتاح دفاتر موقت کنسولی خبر دادند که با مساعادت مسئولان دو کشور این موانع در اسرع وقت برطرف گردید و دفاتر هم اکنون فعال می باشند. هم چنین از کمبود وسایل نما بردند که الحمدلله این موضوع هم مرتفع گردیده است.
ایشان در ادامه افزودند که این تجربه اولی هر دو کشور بوده است که با تلاشهای شبانه روزی دو کشور محقق گشته است. وی به امر صدور روادید در 11 کنسولی موقت خبر دادند و این امر را افتخاری بزرگ بر شمردند که نصیب آنها شده است و از صدور بیش از 30 هزار ویزا بصورت روزانه در سفارت عراق اشاره نمودند.
وی در پایان سخنانش گفت دست تمام زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را می بوسم.
مهندس مروارید استاندار ایلام نیز در این دیدار از حضور سفیر محترم در ایلام ابراز خرسندی و خوشحالی نمودند و خوساتار توسعه روابط دو کشور و استان ایلام با عراق شدند. وی به قرابت و خویشاوندی و روابط بالای اجتماعی دو منطقه اشاره کردند و افزودند که ما و عراق یک حکومت اسلامی واحد هستیم و علاقات قومی و قبیله ای بسیاری در طول تاریخ بین دو کشور و به ویژه ایلام وجود داشته است و دارد. وی در ادامه از مرز مهران را کوتاه ترین مرز به بغداد و شهرهای زیارتی نجف و کریلا و کاظمین معرفی نمودند.
وی در ادامه افزودند که در طول یکسال گذشته تلاشهای بسیاری برای ساخت زیرساختها شده است و روند خدمت رسانی در ساخت راهها، پایانه ها، گیتها و ...را افزایش داده ایم و گسترش بسیاری داشته است.
مروارید در ادامه صحبتهایش به افتتاح دفاتر موقت کسنولی در استانها و شهر ایلام اشاره داشتند و آن را تحسین برانگیز بر شمردند که در کمترین زمان صورت گرفت و از رضایت زائرین از صدور ویزا در ایلام خبر دادند و آن را انقلابی مهم دانستند. وی تعداد ویزاهای صادر شده تا شب گذشته را 600 هزار ویزا اعلام کردند و از این تعداد اعلام رضایت کامل کردند.
در پایان این دیدار دو طرف اعلام کردند که زائرین بدون گذرنامه و ویزا راهی مرزها نشوند و از مبادی خود ویزا را تهیه سپس به مرزها رهسپار شوند تا دچار مشکلات و معضلات خاص خود نشوند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار