پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

سرپرست حجاج ایرانی عنوان کرد: زائران ایرانی در حج چهره واقعی اسلام را به نمایش بگذارند

  • 08 شهریور 1393
  • 08:08
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 469 بازدید
  • Article Rating
سرپرست حجاج ایرانی عنوان کرد: زائران ایرانی در حج چهره واقعی اسلام را به نمایش بگذارند
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه زائران ایرانی باید در این سفر روحانی آبروی شیعه باشند، خاطرنشان کرد: زائران ایرانی چهره واقعی اسلام را در همایش عظیم حج به جهانیان نشان دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر در دوره آموزشی مناسک حج که دوشنبه شب در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد با اشاره به اینکه هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی برای حجاج آگاهی‌بخشی به آنان درباره عظمت این سفر معنوی است، اظهار کرد: سفر حج سفری استثنایی بوده که آرزوی بسیاری از افراد است و عده‌ی زیادی نیز در نوبت هستند تا به این سفر روحانی مشرف شوند.

وی ادامه داد: عده‌ی زیادی از متقاضیان سفر حج سالیان متمادی است که در انتظار تشرف هستند ولی با توجه به محدودیت‌های موجود سالیانه تعداد محدودی از افراد به این سفر آسمانی مشرف می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امسال 61 هزار نفر به حج اعزام می‌شوند، بیان کرد: این افراد باید فرصت پیش آمده را غنیمت دانسته و با بصیرت و آگاهی کامل به گونه‌ای برای این سفر برنامه‌ریزی کنند که بتوانند بیشترین بهره‌برداری معنوی را از آن ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر افزود: سازمان حج و زیارت تمام توان خویش را به کار گرفته تا با برنامه‌ریزی مناسب بهترین خدمات و محیطی آرام را برای زائرین فراهم کند تا زائرین خانه خدا از لحاظ مسائل فرهنگی، اسکان، تغذیه و سایر نیازهای خود دغدغه‌ای نداشته باشند و با آرامش خاطر به انجام مناسک حج بپردازند.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه زائران ایرانی باید در این سفر روحانی آبروی شیعه باشند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم جاهلان تکفیری با تفکر متحجرانه خود به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند و زائران ایرانی باید در این سفر چهره واقعی اسلام را در همایش عظیم حج به جهانیان نشان دهند.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار