جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

برخورد قاطعانه با حاملان مواد مخدر در حج تمتع

  • 04 شهریور 1393
  • 09:57
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 363 بازدید
  • Article Rating
برخورد قاطعانه با حاملان مواد مخدر در حج تمتع
مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پليس و دستگاه قضائي در حج تمتع امسال همچون سنوات گذشته با حاملان مواد مخدربرخورد قاطعانه می کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از مهر، 'عليرضا اكبرشاهي' به برخوردهاي سخت با حاملين مواد مخدر توسط پليس عربستان كه ناشي از قوانين و مقررات آن كشور است، اشاره کرد و گفت: هموطنان عزیز که راهی حج هستند در این خصوص توجه ویژه داشته باشند.

وي افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستاي صيانت از شأن و منزلت زائرين عزيز كشورمان در عربستان، دستورالعملي با حضور دستگاه‌هاي ذي‌ربط تنظيم و توسط وزير كشور و دبيركل ستاد، جهت اجرا ابلاغ كرده است. به موجب اين دستورالعمل، نيروي انتظامي و دستگاه قضايي قاطعانه با حمل مقادير مواد مخدر حتي اندك اعمال قانون خواهند كرد و سازمان حج و زيارت نيز از اعزام افرد دستگير شده به حج، ممانعت بعمل خواهد آورد.

مديركل مقابله با عرضه ستاد در ادامه، به تعداد بسيار محدود كساني كه احتمالِ قصد انتقال مواد مخدر را دارند توصيه كرد در فرصت باقيمانده تا حج تمتع، نسبت به ترك اعتياد خود اقدام كنند يا سفر خود را به تعويق بياندازند؛ چرا كه با توجه به امكانات، تجهيزات و توانایي‌هاي پليس، عبور مواد مخدر غير قابل توزين نيز از گيت‌هاي پليس فرودگاه‌هاي كشور امكانپذير نبوده و در صورت دستگيري، برخورد قانوني با متخلف صورت خواهد گرفت.

اكبرشاهي ادامه داد: در اين راستا ستاد مبارزه با موادمخدر، امكان ترك اين عزيزان را از طريق معرفي به مراكز مجاز ترك اعتياد فراهم كرده تا بتوانند در صحت و سلامت روح و جسم از اين سفر معنوي به فيض كامل برسند. در اين مورد زائرين ذي‌ربط مي‌توانند از مديران كاروان‌ها اطلاعات لازم را دريافت كنند.

وي همچنين به مواد 17 و 40 قانون مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و عنوان داشت: به استناد ماده 17 حمل هر مقدار مواد مخدر باعث ابطال گذرنامه و ممنوع‌الخروجي فرد از 1 تا 5 سال خواهد شد و در صورت تكرار، گذرنامه به مدت 5 تا 15 سال باطل و ممنوع الخروج خواهد شد كه اين موضوع از سوي معاون قضائي دادستاني كل كشور به قضات سراسر كشور تاكيد شده است. بموجب ماد 40 قانون، متادون و كدئين نيز در زمره مواد مخدر هستند. از طرف ديگر حمل و نگهداري برخي داروها از جمله داروهاي آرام بخش(ديازپام كُلنازپام و...) و ريتالين، در عربستان جرم تلقي می شود. لذا، از افرادي كه داروهاي خاصي مصرف مي‌ کنند، خواست قبل از اعزام، نوع و مقدار داروهاي مصرفي خود را به مديران محترم كاروان‌ها اعلام كنند.

اكبرشاهي از زائرين كشورمان خواست تا از قبول امانت و يا حمل وسايل ديگران اجتناب کنند زيرا ممكن است حاوي موادمخدر باشد.

وی در پايان ابراز اميدواري كرد زائرين با رعايت قانون و توجه به توصيه‌هاي مديران كاروانها، مسئولين ذي‌ربط در سازمان حج و زيارت و همچنين پليس فرودگاه‌ها، حج تمتع سالجاري را به خوبي و موفقيت به انجام رسانيده و خداي ناكرده به و اسطه عدم توجه و آگاهي، افرادي كه سالها در انتظار اين سفر پر فيض معنوي بوده اند، محروم نشوند.
امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار