دوشنبه 11 فروردین 1404
EN

خبرگزاری

فراخوان مسئول بهداشت آشپزخانه مرکزی عتبات عالیات عراق (1404)

65
0

سازمان حج و زیارت در نظر دارد برای تکمیل نیروی انسانی خود در زیمنه مسئول بهداشت آشپزخانه های مرکزی عتبات عالیات عراق، از طریق فراخوان حاضر نسبت به شناسایی و جذب متقاضیان واجد شرایط نماید.

از اینرو متقاضیان واجد شرایط ضمن مطالعه شرایط فراخوان و شرج وظایف اعلامی، می بایست درخواست همکاری خود را در فراخوان حاضر ثبت تا سازمان پس از انجام مصاحبه های تخصصی و سایر مراحل گزینش و برگزاری دوره های آموزشی مربوطه، نسبت به انتخاب افراد توانمند اقدام نماید.

بدیهی است شرکت در فراخوان حاضر، هیچ گونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر انتخاب و اعزام متقاضی به عنوان مسئول بهداشت ایجاد نخواهد نمود.

 

لازم به توضیح است کارشناسان بهداشت آشپزخانه های مرکزی عمره و حج تمتع، از بین آندسته از کارشناسان بهداشت مشرف شده به عتبات که عملکرد خوبی داشته اند انتخاب خواهند شد.

 

شرایط شرکت در فراخوان مسئول بهداشت آشپزخانه مرکزی عتبات عالیات عراق

  • 1-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • 2-مسلمان و پایبند به فرایض دینی
  • 3-رعايت ظواهر و شئونات اسلامي
  • 4-اعتقاد و پايبندي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي و اصل ولايت فقيه
  • 5-نداشتن سوء پيشينه كيفري و اخلاقي و سياسي
  • 6-عدم استعمال مواد مخدر و روان گردان و دخانيات
  • 7-برخورداري از حسن شهرت ، اخلاق حسنه، خوش رفتاري، امانت داري و سعه صدر
  • 8-برخورداري از توانائي لازم جهت انجام كارهاي محوله
  • 9-برخورداري از سلامت كامل جسماني و روحي
  • 10-داشتن همسر دائمي و رسمي
  • 11-در ليست افراد معاف از خدمت سازمان حج و زيارت نباشند
  • 12-طي دوره آموزشي و ارائه گواهينامه قبولي
  • 13-داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم
  • 14-حداقل سن 25 و حداکثر 50 سال (برای افراد دارای سابقه همکاری قبلی در آشپزخانه های مرکزی حج ، عمره یا عتبات به عنوان مسئول بهداشت ، تا 60 سال)
  • 15-داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته بهداشت محیط ،مواد غذایی و یا صنایع غذایی (شاخه مواد غذایی و تغذیه)
  • 16-داشتن فراغت لازم جهت اعزام به عتبات عالیات عراق برای مدت حداقل 60 روز در صورت انتخاب
  • 17-داشتن سابقه کار در زمینه بهداشت محیط و صنایع غذایی ، عضویت در کمیسیون بهداشت هتلها، بازرسی هتلها و کارخانجات و سازمان ها و مراکز گردشگری در زمینه بهداشت محیط، سابقه همکاری با سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول بهداشت آشپزخانه مرکزی، همکاری با مرکز پزشکی حج در زمینه بهداشت محیط

    توضیح : در صورت دعوت به مصاحبه می بایست سوابق و احکام ماموریتهای فوق الذکر ارائه گردد.

  • 18-انجام مصاحبه و طی سایر مراحل گزینش

شرح وظایف مسئول بهداشت آشپزخانه مرکزی عتبات عالیات عراق

وظایف قبل از سفر:

  • 1-آشنایی با کلیه عوامل آشپزخانه وتعیین سطوح اطلاعات بهداشتی آنها.
  • 2-برگزاری جلسات توجیهی بهداشت برای پرسنل قبل از اعزام و ارائه دستورالعلمهای بهداشتی به عوامل.
  • 3-شرکت در جلسات آموزشی، توجیهی و دوره­های مورد نیاز بنا به تشخیص سازمان.
  • 4-اطلاع و کنترل وسایل و تجهیزات مورد نیاز قبل از سفر و همکاری با مدیر آشپزخانه جهت تهیه البسه پرسنل.
  • 5-انجام سایر امور بنا به تشخیص سازمان و مدیر آشپزخانه.
  • 6-مطالعه گزارشهای قبلی آشپزخانه به منظور اشراف بیشتر به امور جاری و اعلام و پیگیری رفع نواقص فنی آزمایشگاه و تجهیزات مورد نیاز بخش بهداشت آشپزخانه از اداره کل تغذیه و تدارکات عتبات سازمان.
  • وظایف در حین سفر:

  • 8-شرکت در جلسه توجیهی مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عراق
  • 9-برگزاری جلسه با مسئول بهداشت قبلی و بررسی نواقص و مشکلات موجود.
  • 10-بررسی پروسه تولید آشپزخانه و مسیر حرکت مواد.
  • 11-مطالعه طرح شبکه فاضلاب، آب، برق و گاز آشپزخانه به منظور اشراف بیشتر بر امور جاری.
  • 12-بررسی محیط پیرامونی آشپزخانه و مشخص نمودن نقاط حساس و آلاینده پیرامون آشپزخانه.
  • 13-بررسی کامل آشپزخانه و تعیین نقاط بحرانی خطر در مسیر حرکت مواد.
  • 14-بررسی تجهیزات و محیط های کشت آزمایشگاه و اعلام نواقص موجود.
  • 15-تشخیص ادوات و تجهیزات مازاد و بلا استفاده موجود در آشپزخانه و محیط پیرامون آن و پیگیری خروج آن از محیط آشپزخانه از طریق مدیر آشپزخانه.
  • 16-اعلام نواقص، نقاط بحرانی و آلاینده­های محیطی به مدیر آشپزخانه قبل از شروع عملیات.
  • 17-تهیه دستورالعملهای لازم بهداشتی و نصب در اماکن و معابر پرسنل.
  • 18-ارائه خدمات آموزشی لازم به پرسنل قبل از شروع عملیات.
  • 19-کنترل نقاط بحرانی و حساس فرآیند تولید غذا و ارائه آنها به مدیر جهت کنترل و نظارت بیشتر.
  • 20-کنترل انبار مواد اولیه و تخلیه مواد فاسد شده و کنترل تمامی اقلام موجود و رعایت نوبت مصرف اقلام.
  • 21-کسب اطمینان از سلامت دستگاههای سنجش حرارت و برودت موجود در آشپزخانه.
  • 22-کنترل هواکش­ها و هودها به منظور ارائه گزارش نواقص به مدیر جهت اصلاح.
  • 23-کنترل کف، دیوار، سقف و کلیه قسمتها و اعلام نواقص موجود به مدیر جهت اصلاح.
  • 24-کنترل نور محیط و کاور آنها به جهت جلوگیری از خطرات فیزیکی و اعلام آنها به مدیر جهت اصلاح.
  • 25-کنترل جعبه کمک­های اولیه موجود در قسمت­های مختلف از نظر وجود لوازم کمک­های اولیه.
  • 26-کنترل دمای سالن­ها، برودت سردخانه­ ها و ثبت در جداول مربوطه.
  • 27-ارائه خدمات آموزشی چهره به چهره از ابتدای کار تا اتمام دوره عملیات.
  • 28-تهیه بروشورها و دستورالعملهای بهداشتی و ایمنی و ابلاغ آن به پرسنل آشپزخانه.
  • 29-کنترل اقلام ورودی به آشپزخانه از نظر سلامت ظاهری و درجه حرارت زمان تحویل و تهیه جدول مربوطه (درجه حرارت تحویلی هر یک از اقلام در جدولی جداگانه ثبت گردد).
  • 30-کنترل مستمر درجه حرارت و برودت سالنها و سردخانه­ ها و کنترل رطوبت اماکن و ثبت آنها در جداول مربوطه (در صورت عدم وجود سیستم کامپیوتری) در چند نوبت در طول شبانه روز.
  • 31-کنترل مستمر و دقیق دیفراست مواد اولیه و مراحل آماده سازی و ثبت درجه برودت آن و نظارت بر آماده سازی اصولی و بهداشتی (چرخه سرد مواد).
  • 32-کنترل دقیق و مستمر اقلام موجود در سردخانه­ ها و انبارها و کنترل رعایت نوبت مصرف.
  • 33-کنترل فرآیند تولید مواد و میزان حرارت دیگها، اجاقها کیفیت روغن، روش سرخ کردن و ... و کلیه اصول و ضوابط حاکم بر تولید.
  • 34-کنترل درجه حرارت انتقال غذا به ظروف مخصوص حمل (حداقل 70 درجه و حفظ زنجیره داغ غذا).
  • 35-کنترل درجه حرارت هیترها قبل از انتقال غذا به داخل آنها و حذف هیترهای سرد و معیوب.
  • 36-کنترل درجه حرارت هیترها پس از انتقال غذا به داخل آنها و تأیید و امضاء شناسنامه هیترها و حذف هیترهای معیوب.
  • 37-کنترل مستمر بهداشت عمومی آشپزخانه و ارائه حداقل یک گزارش روزانه به مدیر آشپزخانه در خصوص وضعیت بهداشتی آشپزخانه.
  • 38-کنترل مستمر بهداشت فردی و ارائه تذکرات موردی و در صورت عدم رعایت ارائه گزارش به مدیر آشپزخانه.
  • 39-کنترل مستمر مبادی ورودی پرسنل، محیط پیرامون و سایر فاکتورهای بهداشت محیطی و ارائه گزارش به مدیر آشپزخانه (حداقل یک گزارش در روز).
  • 40-کنترل هیترهای برگشتی ازنقطه نظر عدم وجود مواد غذایی، نظافت و سایر فاکتورها (در صورت عدم نظافت ظروف مخصوص حمل غذا در هتل ها موارد سریعاً گزارش گردد).
  • 41-کنترل و نظارت بر شستشوی روزانه هیترها (پس از هر بار مصرف و ارسال به هتل­ها) و درج آن در چک لیست روزانه.
  • 42-کنترل و نظارت مستمر بر چربی زدائی، شستشو و ضدعفونی ظروف مخصوص حمل غذا و سایر ظروف و درج آن در چک لیست روزانه.
  • 43-کنترل و نظارت مستمر بر شستشوی دیگهای ثابت، کباب پزها، اجاقها و درج آن در چک لیست روزانه.
  • 44-تهیه دستورالعمل نظافت و ضدعفونی برای تمامی واحدها به تفکیک کف، دیوار، سقف و ... و ارائه کتبی آن به مدیر آشپزخانه و کنترل اجرای آن.
  • 45-تهیه دستورالعمل نظافت و ضدعفونی تجهیزات و ماشین آلات و ارائه کتبی آن به مدیر آشپزخانه و کنترل اجرای آن.
  • 46-تنظیم دستورالعمل مبارزه با حشرات و جوندگان و پرندگان و ارائه آن به مدیر آشپزخانه و کنترل اجرای آن.
  • 47-تهیه و تنظیم دستورالعمل شستشو و ضدعفونی سبزیجات مصرفی و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن.
  • 48-تهیه و تنظیم دستورالعمل ضدعفونی و نظافت سردخانه ها و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن.
  • 49-تهیه و تنظیم دستورالعمل دفع زباله به روش بهداشتی و تعیین نیازمندیهای آن و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن.
  • 50-تهیه و تنظیم دستورالعمل نظافت خودروهای حمل غذا و سایر خودروهای مربوطه و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن
  • 51-تهیه و تنظیم دستورالعمل نظافت رستوران غذاخوری، سرویسهای بهداشتی، قسمت لباسشویی، محل اسکان عوامل ایرانی و بومی و سایر اماکن و ارائه به مدیر آشپزخانه و کنترل مستمر و نظارت دقیق بر اجرای آن.
  • 52-انجام کمک های اولیه به پرسنل مجروح و اعزام پرسنل بیمار به مراکز پزشکی و هماهنگی با آن مرکز جهت کنترل پرسنل از نظر بیماریهای واگیردار و عفونت­ها.
  • 53-کنترل اقلام و وسایل نظافت و ضدعفونی و درخواست مایحتاج از مدیر و پیگیری استفاده از آنها.
  • 54-تنظیم گزارش روزانه از نواقص احتمالی موجود به مسئولین ذیربط جهت مرتفع نمودن آن.
  • 55-انجام سایر امور محوله از طرف مدیر آشپزخانه و مدیران ارشد سازمان و هیأت پزشکی.

    وظایف قبل از بازگشت و اتمام مأموریت

  • 56-تنظیم گزارش کامل دوره شامل گزارشهای و چک لیستهای روزانه، ثبت درجه حرارتها و برودتها، برنامه ها و دستورالعملهای تنظیمی به تفکیک، نواقص بهداشتی عمومی، پرسنلی و پیرامونی و تمامی موارد شرح وظایف و پیشنهادات اصلاحی و ... و ارائه آن به مدیر آشپزخانه و اداره کل برنامه­ریزی تدارکات و امور رفاهی سازمان.
  • 57-انتقال تجارب و سوابق و خصوصاً موارد در حال اقدام به مسئول بهداشت بعدی و تحویل تجهیزات و دستگاههای کنترلی به وی.
  • 58-در صورتیکه دوره تشرف دوره پایانی باشد کنترل بهداشتی انبارها و سردخانه­ها و پیگیری و نظارت بر خارج نمودن مواد غذایی فاسدشدنی.
  • 59-همکاری با مدیر برای تنظیم گزارش نهایی.

راهنمای شرکت در فراخوان:

  • 1-ورود به صفحه ی شخصی: ابتدا کاربر می بایست با استفاده از کدملی و گذرواژه ی اختصاصی خود وارد سامانه شود.
  • 2-انتخاب فراخوان: پس از ورود به سامانه (دراین حالت کاربر در صفحه ی شخصی قرار دارد) با کلیک بر روی آرم سازمان حج و زیارت، وارد صفحه ی اصلی سامانه شده و در قسمت فراخوانها، فراخوان مسئول بهداشت آشپزخانه های مرکزی عتبات عالیات عراق را انتخاب نماید.

    توضیح : چنانچه فاقد گذرواژه ورود به سامانه کارگزارن می باشید با استفاده از گزینه ثبت نام نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام فرمایید.

  • 3-ثبت نام اولیه: پس از انتخاب فراخوان وارد صفحه ی ثبت نام اولیه شده و پس از مطالعه ی اطلاعات مربوط به آن فراخوان، بر روی گزینه ی «شرایط را قبول دارم» کلیک و سپس دکمه ی «تایید» را انتخاب نماید.
  • 4-تکمیل اطلاعات اختصاصی: پس از انتخاب کلید «تایید» وارد این صفحه شده و کاربر می بایست اطلاعات درخواستی را باتوجه به توضیحات داده شده تکمیل و ثبت نماید.

     توضیح: در این صفحه متقاضی می بایست سوابق شغلی خود را قسمت « توضیحات » درج نماید.پ

  • 5-بررسی شرایط: پس از انتخاب کلید «ثبت»، سیستم شرایط متقاضی را با دستورالعمل مربوطه تطبیق داده و در صورتیکه نتایج کلیه ی شرایط تایید بود می بایست با استفاده از کلید «ادامه» وارد مرحله ی بعد شود؛ و درصورتیکه دریکی از شرایط رد شود به منزله ی غیرواجد شرایط بودن متقاضی بوده و قادر به ادامه فرایند نخواهد بود

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آرشیو اخبار