یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

برگزاری همایش زائرین حج تمتع استان ایلام

  • 07 اردیبهشت 1398
  • 07:42
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 208 بازدید
  • Article Rating
برگزاری همایش زائرین حج تمتع استان ایلام

بنا بر خبر روابط عمومی حج و زیارت استان ایلام؛ همایش بزرگ زائرین حج تمتع استان ایلام در سال 98 روز گذشته در محل هتل لاله ایلام با حضور نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار گردید.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حسین یوسفی نژاد کارگزار حج و زیارت آغاز گردید. در ادامه سید حمید مصطفائی مدیر حج وزیارت استان ایلام با ارائه گزارشی مختصر از روند ثبت نام و ظرفیت کاروان از عوامل کاروان و دفتر زیارتی تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

حجت الاسلام کریمی تبار نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام مهمان ویژه این جلسه با حضور در جایگاه با تبیین حج و مناسک آن و همچنین به جایگاه والای حاجیان پرداختند. وی در ادامه با نعمت خواندن فریضه حج از زائرین خواستند تا شکر گزار نعمات الهی باشند. ایشان با تأکید بر یادگیری آداب زیارت و سفر معنوی حج، گفتند که حج باعث بی نیازی و به مثابه جهاد در راه خداست و با اشاره به اینکه زائرین سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند و از آنجا که ایران یکی از برترین انقلابها را پشت سر گذاشته از زائرین خواستند تا نماینده ای شایسته برای خود و ممکلت خود باشند.

در ادامه این مراسم سروانکارآمد از نیروهای مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان در خصوص حمل مواد مخدر و ممنوعه و همچنین داروهای ممنوع در کشور عربستان؛ زائرین از به همراه داشتن مواد ممنوعه و مخدر بر حذر داشتند و اعلام کردند که حمل مواد ممنوعه و مخدر در کشور عربستان دارای مجازات بسیار سنگینی خواهد بود که زائر و همراهان ایشان را متضرر و از سفر معنوی باز می دارد. وی در ادامه به زائرین تأکید کردند که به وجه کیف و ساک دیگران را ولو به امانت برای چند دقیقه؛ بازداشتند و با اشاره به اینکه ممکن است کیف و یا ساک مزبور حامل مواد ممنوعه باشد خود را دچار دردسر بزرگی خواهد کرد.

دکتر علیمرادی پزشک کاروان در ادامه به آزمایشات زائرین اشاره نمودند و از انها خواستند تمام بیماری های خود را به پزشک اطلع دهند تا در مسیر دچار مشکلات نشوند. وی در اداه به داروهای ممنوعه اعلام کردند زائرنی برای این چنین موارد با پزشک خود و پزشک کاروان مشسورت لازم را بعمل آورند.

دکتر علیمرادی در اداه به پیاده روی زائرین قبل از سفر اشاره نمودند وی خواستند تا حد امکان از مسافرتهای خطرناک بپرهیزند.

آیت الله محمدی ایلامی روحانی کاروان در ادامه این همایش به تبیین مسائل و مناسک حج پرداختند و بصورت عملی طواف خانه خدا را برای زائرین تشریح نمودند. ایشان در ادامه تقسیم بندی حج و عمره پرداختند و از نحوه احرام و طواف خانه خدا و داستانهایی که در باب ساخت و مرمت خانه خدا وجود داشت مطالبی برای زائرین بیان نمودند. 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار