یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

بستر لازم برای تهیه سوغات زائران از کالاهای ایرانی آماده می‌شود

  • 10 اردیبهشت 1397
  • 13:22
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 252 بازدید
  • Article Rating
بستر لازم برای تهیه سوغات زائران از کالاهای ایرانی آماده می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت:
بستر لازم برای تهیه سوغات زائران از کالاهای ایرانی آماده می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر حمایت جدی از کالای ایرانی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شد تا علاوه بر تهیه اقلام مورد نیاز زائران در عتبات و حج، برای سوغات آن‌ها نیز از کالای ایرانی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته در نشست معاونان سازمان حج و زیارت به بررسی فعالیت‌های انجام شده در حوزه عتبات و حج تمتع پرداخت.

وی به موضوع عتبات، اربعین حسینی و اعزام‌های استانی اشاره کرد و گفت: در خصوص اربعین حسینی کارهای زیادی از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی و سازمان حج و زیارت انجام گرفته که یکی از آنها بحث راه‌اندازی سامانه سماح بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سامانه سماح دارای امکانات خوب و کاربردی در ثبت اطلاعات زائران است که می‌تواند در ساماندهی کلی زائران کمک کار برنامه‌ریزی‌های ستاد اربعین حسینی باشد، افزود: امسال برنامه‌ریزی شده تا سامانه سماح به صورت سبک‌تری به فعالیت بپردازد و امیدواریم رفع برخی نقایص در سرعت برنامه‌ها انجام پذیرد.

وی با اشاره به اعزام‌های استانی به عتبات عالیات و همچنین رقابت‌پذیری در این عرصه خاطر نشان کرد: امیدواریم با فضای موجود در عرصه عتبات عالیات و اربعین بهترین فرآیند را داشته باشیم.

محمدی در ادامه به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: سازمان باید در این راستا تمام توان خود را بکار گیرد. یکی از موضوعات به خرید اقلام لازم از تولید داخلی بازمی‌گردد که در این راستا کمیسیون خرید توجیه شده است.

وی با بیان اینکه قرار بر این است برای اقلام مورد نیاز خود در عراق و حتی عربستان در عتبات و حج، از کالای ایرانی استفاده کنیم، اظهار داشت: این موضوع در عربستان به خاطر قطع روابط و بحث حمل و نقل با کندی صورت می‌گیرد، اما سعی داریم تا اقلام مربوط به زائر از ایران تهیه شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی اقلام زائران همانند جامه‌دان، چتر و .... از ایران تهیه می‌شود و زائران نیز می‌توانند این اقلام با کیفیت را که به آنها معرفی می‌شود، تهیه کنند، گفت: خرید کالای ایرانی به صورت برنامه‌ریزی شده، موجب کاهش بازارگردی، عدم خروج ارز از کشور و قدرت انتخاب می‌شود که امیدواریم در این رابطه بستر مناسبی فراهم شود و از طرفی زائران عزیز هم دقت ویژه‌ای داشته باشند.

محمدی تأکید کرد: سوغات امری ویژه و پسندیده است اما اگر این مهم به صورت با کیفیت باقیمت مناسب و بدون دغدغه حمل و نقل تهیه شود، تاثیرات بسزایی به دنبال دارد.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار