پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

عمره مفرده

در دیدار بارئیس سازمان حج وزیارت : قول مساعد وزیر حج عربستان درخصوص پیگیری حل مشکل صدور روادید

 در دیدار بارئیس سازمان حج وزیارت : قول مساعد وزیر حج عربستان درخصوص پیگیری حل مشکل صدور روادید
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج وزیارت از شهر جده مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت بعد از ظهر امروز با وزیر حج عربستان آقای دکتر بندر بن حجار در جده دیدار کرد.

در این دیدار که در ساعت 13:30به وقت محلی با حضور نماینده کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده،مدیر عامل موسسه عمره سعادت ورئیس دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت در عربستان در ساختمان وزارت حج عربستان در جده برگزار شد ، در خصوص مشکل پیش آمده برای صدور روادید عمره گزاران ایرانی در روزهای اخیر بحث و بررسی بعمل آمد.

مهندس اوحدی به خبرنگار این پایگاه گفت: سفر ما به عربستان به صورت غیر پیش بینی شده صورت گرفت و دلیل آن نیز بروز مشکل در زمینه صدور روادید بود.

وی با اشاره به اینکه وزیر حج عربستان از قبل وقت های ملاقاتی را برای دیدار با مسئولین دیگر کشورها تعیین نموده بود افزود: به علت اهمیت موضوع و همچنین احترامی که وزیر حج عربستان برای زائرین عمره ایرانی قائل است با ملاقات موافقت نمود و در این زمینه به گفتگو نشستیم. به گفته اوحدی در این دیدار وزیر حج از بروز مشکل پیش آمده ابراز نگرانی نمود و اظهارداشت جهت رفع سریع آن موضوع را طی نامه ای به وزارت امور خارجه عربستان ارجاع داده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین اظهار داشت : در جلسه ضمن اشاره به وظایف ذاتی سازمان حج وزیارت ایران و وزارت حج عربستان در خصوص دفاع از حقوق زائرین عمره از ایشان تقاضا گردید تا اقدامات لازم را در اسرع وقت بعمل آورند. وزیر حج در اوایل هفته آتی عازم شهر ریاض(پایتخت عربستان) خواهد بود و قول داد تمامی اقدامات را جهت رفع مشکل در اسرع وقت بعمل آورد.

اوحدی ابراز امیدواری کرد با پیگیریهای وزیرحج عربستان در زمان کوتاهی مشکل صدور روادید برای عمره گزاران ایرانی که حدود 20روز است پیش آمده حل شود.

رئیس سازمان حج وزیارت همچنین اعلام کرد در روز جاری ملاقات هایی با معاونان حج وعمره وزارت حج عربستان نیز داشته اند که ایشان نیز ضمن اعلام اینکه اقداماتی در خصوص رفع مشکل بعمل آورده اند،قول پیگیریهای بعدی را نیز دادند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار